Telenors servicetid

Diskussion i 'Hero' startad av thezood, 1 oktober 2010.

1. thezood

thezood Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lämnade in min Hero på garantiservice hos Telenor pga att touchskärmen slutat funka på vissa ställen. Nu har den varit iväg en hel månad och jag börjar faktiskt tröttna. Telenor hjälper inte till, Anovo skriver på sin sida att de har beställt reservdelar men det var 10 dagar sen nu. Hur lång tid ska man behöva vänta egentligen? Någon annan som har så här dåliga erfarenheter? När kan man kräva en ny telefon? ;)

2. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Anovo som mer eller mindre har monopolställning i Sverige på mobilreparationer stressar inte i onödan.

Minst 3 veckor är normal servicetid, men det är tydligen inte ovanligt med längre tid. Det finns inga regler för när man kan kräva ersättningstelefon, utan det handlar bara om "oskäligt lång tid", såvida du inte drar inte ARN så är det upp till Telenor att avgöra hur de vill göra.

3. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Kräv att din säljare vänder sig till Anovo för att reklamera telefonen. HTC har ett visst antal arbetsdagar för vad en reparation max får ta i tid och du är över den. Kräv en swap eller saleskit.

4. stinger

stinger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

thezood--> min hero har nu varit inne på service i över 1 månad hos Anovo och jag mailade till dom jag köpte den av och dom beklagade och jag fick en ny telefon som plåster på såren. Den gamla får jag behålla som reserv när den kommer.

5. thezood

thezood Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, bra tips allihop. Ska allt ta och ringa Telenor och vara krångelkund för en gångs skull. :)

6. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Låter tyvärr helt otroligt, inte många som tar en minusaffär på 3000 kr bara sådär.

7. thezood

thezood Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, Telenors kundtjänst sa i princip ingenting. De informerade mig om att det snarare var 29 dagar sedan jag lämnade in telefonen (det var det dock inte; förmodligen låg telefonen i Telenorbutiken i ett par dagar), gav mig telefonnumret till serviceverkstaden och helt enkelt struntade i att svara på mina andra frågor via chatten utan försökte istället avsluta chatten. Får ringa dem nästa gång, när det bevisligen gått en hel månad, då det är alldeles för lätt för dem att inte svara på frågor via chatt.

Känns ju rätt meningslöst att ringa Anovo också, de lär ju skita fullständigt i vad jag tycker då de inte har något direkt avtal med mig.

Update: Borde ha kollat på Anovos hemsida först! "Serviceordern är avslutad och skickad". Wohoo! Undrar om Telenor faktiskt kontaktade dem?

8. Fjaeril

Fjaeril Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

beror helt på vilka avtal din återförsäljare har med Anovo. skälig tid innefattar allt som oftast 4 veckor om man inte blivit erbjuden låneprodukt, då blir det betydligt längre!

9. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo..."Branschpraxis".....

Summa summarum så ska man ge sig på säljaren som oftast försöker smita undan.... att Anovo sedan är "skitstövlar" är en annan femma.

10. avindal

avindal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Märk att det står att man som kund ska erbjudas en lånetelefon som tillgodoser ens behov under reparationstiden för att fyra veckor ska vara acceptabelt. En icke - android- telefon duger alltså inte...

11. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nä så borde man ju kunna se på det men i Jönköping har de inte ens haft möjlighet att fixa fram en bättre än min nokia 1100 de senaste två gångerna den har varit inne på service.