Telenors Täckning Bra eller dålig?

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av Axer, 10 mar 2010.

1. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur upplever ni att täckningen är ni som har telenor... Går nog inte att jämföra med Telias men jag måste säga att Telia har inte speciellt super bra täckning...

Så hur är täckningen för Telenor? Beror ju på vart man bor men jag bor i en hyfsat stor stad... (Stad : Sundsvall på ön Alnö) ;)

2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

"Till vardags" har jag aldrig upplevt några problem med täckningen, den enda gång då jag tyckte att täcknings-problemet var påtagligt var då jag åkte tåg från Östergötland till Norrland. Då jag dessutom hade mitt mobila bredband från Telia till min laptop att jämföra med kunde jag konstatera att såväl Telenor som Telia tappade kontakten, men Telenor tappade kontakten oftare.

m v h Henrik

3. thorwaldpe

thorwaldpe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Täckningsfrågan har mindre betydelse om man bor i en storstad. Däremot är det stor skillnad ute på "landet". Österlen i Skåne är ett exempel på där täckningen har betydelse. Jag är ofta där under somrarna på min semester har märkt det är liten nyansskillnad mellan Telenor och Telia vid Stenshuvud. 2003 hade jag Tele2 och det var riktigt uselt. 3 var knappast bätte som jag hade mellan 2004 och 2008. Telenor anser jag ha god täckning.

Matte1976 och BennyBlack gillar detta.
  4. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Har Telenor och har aldrig varit med om att jag inte har haft täckning.

Moodilic gillar detta.