Telia 4G och VPN strul

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Johnny, 25 jan 2013.

1. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Är det någon här som sitter och kör VPN via Telia och 4G? Har enorma problem och har nu ett par supportärenden hos dom.

Såhär är storyn "so far"

Jag beställde en Huawei e589 4g router från Telia med kontantkort bredband.
    Fick hem allt och efter lite hjälp från butiken så aktiverades 4g ordentligt på mitt kontantkort. Funkade perfekt , bra hastighet och kunde köra mot min VPN'n som om jag vore hemma, frid och fröjd.

Sen helt plötsligt för nån månad sen så började det strula med anslutning mot VPN'n (PPTP) får anslutning misslyckades på både telefon och platta, medans till exempel tele2 funkar klockrent.

Ser i loggarna att jag får time out med att sända "config" när jag kopplar upp mig via Telia. Byter jag till 3G funkar det i stort sett varje gång, men när jag kör 4G har jag tur om det fungerar en gång på morgonen. Så fort jag byter nät till 3g och tillbaka, eller bara inte loggar på vpn'n på ett tag efter att ha varit påloggad, så kan jag inte ansluta igen.

Har publik ip enligt telia så det ska inte vara problem tycker dom.

Ingen som kört på sistone med 4g och pptp?

2. pumpe3

pumpe3 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    OnePlus 7T
    Vet inte vad jag har för vpn men funkar felfritt för mig med E589 och vpn.

3. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Har felsökt som en galning och skickat hur mycket information som helst till Telia. Fick faktiskt svar nu efter veckor av skrivande. Dom hittat ett problem på 4G nätet som strular med vpn, ska åtgärdas under slutet av januari