Telia. Brandade/operatörslåsta

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Toydroid, 15 nov 2010.

1. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Tjenare

Har ett par snabba frågor angående, Desire samt Desire HD
    Det är så att jag funderar på att skaffa nån av dom genom telia, min fråga är bara är dom brandade på något sätt, Operatörslås utgår jag ifrån att dom har på mobilerna men det är ju inget som är ivägen eller man stör sig på.

Så Har telia gjort något specielt med lurarna eller inte?

-Marcus.

2. aliendavid

aliendavid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kan visserligen ha fel men när jag skaffade min Desire hos telia så var/är den olåst, jag frågade säljaren om det då jag, liksom du inbillat mig att de låser de flesta telefonerna.

Säljaren svarade då att när det gäller HTC Desire så är alla som telia säljer olåsta, däremot har de både olåsta och låsta när det gäller andra HTC telefoner samt andra märken.

Nu vet jag inte om det är sant, jag kan ju bara kolla min egen Desire och den var olåst, men det kändes som om att det var så på riktigt.

Det enda jag märkt i branding-väg var startsidan som var telias standard surfport sida eller vad den kallas (bytte den illa kvickt).

Så nej inte brandad är min erfarenhet men fråga, och samma med op lås. Kan ju vara att det är skillnad när det gäller D-Z eller D HD.

3. steamruler

steamruler Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 3T
    När jag kommer hem kan jag kolla om den e låst.

EDIT: Woops, såg inte datumen. Ledsen. Vill ni ändå veta om den e låst?

Last edited: 7 jan 2011