Telia och League Of Legends lag/hög ping

Diskussion i 'Off Topic' startad av Droid119, 24 apr 2014.

1. Droid119

Droid119 Guest

Undrar om flera med Telia och som kör LoL har problem med lag och hög ping? Har avinstallerat Pando media booster(?) och inaktiverat peer-to-peer, som riot hänvisade mig till. Har kontaktat telia men dem påstår att routen skickar ut störningar i nätet..!? Har deras o"smarta" router, någon äcklig thomson. Jag får hög ping ifall någon i familjen använder den andra datorn i rummet intill samtidigt som jag kör lol, det kan även bli tvärtom ibland. I och med detta förlorade ajg 8 av 10 games och hamnade i Bronze II, vilket var bra men hade hoppats att hamna i Silver hade kunnat KANSKE ta mig dit om inte nu Riot eller Telia har fuckat upp allt. Min hastighet är 2mb/s och har inte haft problemet sedan patch 4.5 då har det funkat felfritt, och får inte hög ping ifall jag använder skype iofs via mobilen under LoL, använder spotify eller liknande. Nu skall telia skicka ut ett ny routern pga att den nuvarande skickar ut störningar (enligt telia)
    Någon som kan ge mig någon tillfällig fix..?
    Mvh en deprimerad lolnörd...

2. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    2mbit lät lite, har du fiber eller adsl?? Hade precis samma problem som dog men i samma veva bytte vi till vdsl och då försvann lagget :)

Telia har säkert frågat men, om du har adsl har du då modemet kopplat i första Jacket längst in? Alltså närmst väggen.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

3. Droid119

Droid119 Guest

Vi har adsl har vi. Problemet har jag inte haft innan patch 4.5 ..det som är problemet. Vdsl, vad är skillnaden, någon extra kostnad osv?

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk

4. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Du kan få ut högre hastigheter med VDSL, men eftersom det är samma gamla trötta koppar- eller koaxialkablar som används kommer svarstiderna att förbli oförändrade.