telia + spotify + timescape + mediascape

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by fristil, Apr 28, 2010.

1. fristil

fristil Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

2. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

3. TLink

TLink Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där va riktigt nice men det låter väldigt konstigt att SE skulle släppa sånt för enbart en operatör. Kan det vara så att Telia gick in i ett samarbete för att få exclusive på detta en viss period, precis som TRE med de vita telefonerna?

Jag tror ju att alla operatörer vill ha en bit av kakan vad gäller försäljningen av X10 som uppenbart blir mer och mer poppis så de gör kanske vad de kan för att öka sin försäljning tillsammans med sina tjänster till den mån det går?

4. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan det kanske vara så att det kommer ligga exklusivt för Telia i en månad och sedan släppas till alla andra?

5. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det verkar tyvärr inte vara så, mycket olustigt.

6. mikrokiwi

mikrokiwi Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

7. Evil_E

MINA ENHETER

Det är ju bara idiotiskt gjort av SE. Telia förstår jag att de vill ha ensamrätt på detta, men SE? hallå... vad tjänar de på detta? implementera för alla istället så ska ni se att ännu flera vill ha era telefoner oavsett operatör.

8. TLink

TLink Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Varför är det idiotiskt gjort av SE att erbjuda sina tekniska kunskaper till Telia för att åt Telia skapa denna integration i SE-luren? Detta möjliggörs troligen av det avtal som finns mellan Spotify och Telia. Jag tror inte nån av dom skulle bli så glada (beroende på hur avtalen ser ut) om SE gick runt och skapade saker med Spotifys namn hur som helst och Telia blir nog inte så glada (beroende på hur avtalet ser ut) om Spotify och SE gör saker tillsammans utanför Telia?

Nån får gärna rätta mig lite här säkert för jag spann ju iväg lite :P

9. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Klart alla vill ha det till sin operatör och mobil, men... money talks

10. drac

drac Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fixar dom buggar? Nej.
    Jobbar dom med 2.1 uppgradering? Troligen inte.
    Lyssnar dom på oss kunder? Absolut inte.
    Men fixa till Time Scape till Felia det ha dom tid med.

Det är så synd. Jag har haft Ericsson eller SonyEricsson sedan det var möjligt. Men de förlorar förtroendet i ett lavinartat tempo nu.

Money talks, visst är det så. Gamla saker som att "respektera sin kund han kan bli din kund igen" är väl helt förlegade.

11. Evil_E

MINA ENHETER

Självklart är det inte idiotiskt att erbjuda sina kunder teknisk hjälp eller branding och visst kan det vara så att intregeringen av Spotify i Media/TimeScape bara är möjlig just nu genom Telias avtal med Spotify?! MEN SE skulle nog sälja mer X10 telefoner om detta erbjöds samtliga som köpt deras telefon och om detta inte är idiotiskt så vet jag inte vad som är det.

12. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Telefonen har ju bara varit ute en månad och jag tycker inte det är så farligt med buggar för att vara en ny modell.
    Ny mjukvara som fixar en massa buggar pratas det ju redan om.
    Nytt OS pratas det om i September.

Jag väntar några månader till innan jag säger hur SE sköter sig mot sina kunder.
    Visar det sig att de håller vad de lovar med OS blir jag nöjd. Fortsätter de med kanske ännu en ny OS version kommer jag definitivt köpa en SE smartphone nästa gång också då jag vet att de tar hand om sina kunder.
    Sen är jag väldigt tveksam till det då det bara jagas att de ska förbättra sig kvartalvis för sina ägare... Så det kommer väl en x20 i slutet av året så skiter de i oss.

13. drac

drac Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag bygger min allt ökande tvivel från erfarenheter samlade från P990, X1 och nu X10. Det som gör mig mest rädd är hur vi ibland behandlas av supporten. Jag har flera ggr ringt in för att klaga på ljudet via handsfri. Varje gång så sa dom att "det här är nytt för dom". Lite tråkigt när man sedan läser på forum att flera har samma problem. Man undrar ju då om de verkligen tar till sig våra (läs kunder) felrapporter och bugrättar dessa eller om de går efter en helt egen agenda.

Om sedan uppgraderings villigheten från X1 är mönstergivande, då är vi illa ute. Sedan tycker jag att 2.1 i september är på gränsen till skamligt sent.

Det är lite synd. För om de bara strök os kunder lite mer medhårs så skulle nog vi som kör SE vara en skar som var riktigt märkestrogna.

Det är inte telefonen som sådan, det är mitt förtroende för dom som avtar. Tyvärr....(ursäkta längden och tråd brottet)

14. TLink

TLink Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Men SE kanske inte kan så då kan man ju knappast kalla det idiotiskt. "Idiotiskt" vore det ifall man ignorerade en del användare men som du även påpekade också är det kanske inte ens möjligt att erbjuda alla samma tjänster.

Varken du eller jag vet hur det ligger till om vi inte ser hur avtalet mellan Telia och Spotify ser ut eller hur den här tjänsten kommer te se framöver. Att kalla det idiotiskt av SE att agera som de gör just nu är lite väl magstarkt imho.

Det är bara att vänta och se.