Kanske vore en bra idé...
Jag har aldrig haft några problem med att erkänna när/om jag har fel så detta kopplat med ett intresse av den "skrivfunktion" som förevisats ovan stövlade jag in på samma Teliabutik för 30 minuter sedan och fick "some quality time" med samma säljare och dess kollega (som inte gått internutbildning....det diskuterades under mitt besök) för att komma fram till hur "landet ligger" gällande "penna" till 10.1:an.
Vi kan konstatera att samanblandningen med Flyern VAR korrekt och att även andra Basic kunskap fortfarande fattades efter "utbildningen".
Jag öppnade med att säga "synd att den inte har en INTERN SD-kort plats och svaret blev "Jasså?" med ett evigt snurrande på 10.1an letandes efter den "försvunna" kortplatsen. Även min kommentar att "synd det inte går att ringa via 3G/GSM"(yes, I am one of those...) fick den kurscertifierade att utbrista "men den har ju 3G...det borde väl gå?"
Jag frågade även om "Hur många Gb internminne har den och fick svaret "32Gb.....tror jag"...Intressant tyckte jag och undrade då vad priset var för denna version?...Säljaren rapade snabbt upp priset(!) på 16Gb versionen....Då jag ifrågasatte detta kunde den utbildade säljaren Tilsammans med sin kollega få fram det rätta svaret 16Gb...
Förrutom dessa Faktafel gav dom ett trevligt intryck....I mitt fall är jag dock mer intresserad av Kunskap än trevlig gemenskap när jag går till butiker som t.ex Telia
Jaja, Detta gäller ju inte ALLA Telia anställda men det är alarmerande att inte mycket fastnat efter genomgången internutbildning
/Frodo4
Click to expand...