Telias nya erbjudande för dig som är 18-25 år eller studerar på högskola.

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Husknuten, 28 aug 2011.

  1. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Tänkte bara tipsa om Telias nya erbjudande för Max 25. Om man binder sig ett år så får man abbonemanget + 1 GB/mån + spotify premium gratis i ett år + ett mobilt bredband med 2 GB/mån för 138 kr/mån!

    Jag beställde precis ett sådant paket.

    Läs mer Här. Klicka på Mobilpaket Max 25.
     
  2. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Eller så kör man på Tele2 kompis student för 19kr/mån med valfritt surfpaket till det.
     
  3. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Jo, men lägger du till spotify premium på det så blir det dyrare än Telias erbjudande där du dessutom får ett mobilt bredband. Sedan har Telia väsentligt bättre täckning.
     
  4. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Lät som ett typiskt Teliaabonnemang med fasta avgifter och höga öppningssavgifter som gör det hela dyrare än vad det låter. Sedan de där myten om att Telia har bättre täckning... Det påverkar väl möjligen de 10% av männiksorna som bor i Norrland och gäller dessutom bara på GSM vilket väl är ointressant när det gäller smartphones. På 3g delar telia radioioutrustning med Tele2. Objektiva tester som tex Mobils täckningstest visar istället att alla operatörer är i stort sett likvärdiga och man får leta efter lokala variationer där man bor om man skall basera sitt operatörsval på täckningen. Inte ett abonnemang som verkar så fördelaktigt men alla tips och nyheter är ju bra så intressant ändå!
     
  5. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Att Telia har bättre GSM-täckning är ingen myt. Skillnaden är enorm i norrland, men det finns faktiskt sydligare platser där det bara finns täckning med Telia. Jag var t.ex. och fiskade några mil utanför Ludvika för några veckor sedan. Där var det bara Telia som fungerade.

    Sedan får man inte glömma tillgången till EDGE i hela deras GSM-nät som gör att man faktiskt kan surfa i det, vilket i praktiken är omöjligt med GPRS.
     
  6. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ja, jag har upplevt en liknande sak vid en kompis sommarstuga. Det ligger i en dal så de kan oftast inte ens ringa. Jag som har telia kan dock både ringa och surfa på EDGE. Bor och är man bara i städerna är ju dock de andra operatörerna utmärkta. Även på en hel del andra ställen men det är långt ifrån en myt att Telia har bättre täckning.
     
  7. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Det är väl iof precis sådant här jag menar med mytbildning. Bara för att man hittar några fläckar där Telia är bättre betyder det ju inte att det är så generellt. Jag kan ju räkna upp ställen där Telia inte fungerar men Telenor/tre gör det som tex Hjälmared utanför Alingsås eller Örsjöns badplats utanför Dals Rostock. Att påstå att Telia fungerar bättre i södra sverige är ju en myt eftersom täckningstester av tidningen mobil motbevisar det. Hur det är i Norrland vet jag inte men täckningstester säger att Telia är bäst där. Den enda gång jag varit där har andra operatörer fungerat bra men då har jag inte varit utanför stora vägar och städer. Att välja Telia utifrån ett täckningsperspektiv är som jag ser det rätt dumt. Bättre att välja en operatör som har rätt pris och rätt tjänster för ens användande.
     
  8. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Täckningstesterna fokuserar mest på hastigheten så det säger inte så mycket om yttäckningen. Tre och Telenor har definitivt ett bättre 3G-nät, men när det kommer till yttäckning för röstsamtal så är Telia definitivt bättre.
     
  9. finnejanson

    finnejanson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fast nu handlade väl ändå inte detta erbjudande om täckning i vilket fall som helst?

    Dock så märkte jag ett fel i det du skrev TS, när jag går in på länken står det 6mån Spotify, inte 12mån. Dock ett rätt okej erbjudande ändå.

    Bara för att tillägga till den onödiga debatten kring täckning: Enligt mina erfarenheter med samtliga operatörer så spelar det faktiskt ingen större snabel i dagsläget. Telias Edge-nät är inte acceptabelt att surfa på (enligt mina mått), men sen får man fråga sig om det är gsm som är framtiden också. (Använder själv telias nät i dagsläget, än så länge)
     
  10. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Vad som är acceptabelt och inte är ju en definitionsfråga. Men det går att surfa med EDGE om man måste göra något viktigt. Det är knappt möjligt på GPRS...

    Det är 12 månader spotify som ingår i mobilpaket max 25. Läs igen.
     
  11. finnejanson

    finnejanson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är absolut något som är upp till var och en (med surf).

    Nej, jag läser inte fel, jag kan ctrl+c och visa. "Just nu ingår Spotify Premium i ett halvår och Telia Navigator i ett år, värde 1093 kr. Gäller när du beställer Max 25 med mobilsurf i 24 mån."

    Navigator 12mån, Spotify 6mån. (Även fast det står halvår och ett år ;))
     
  12. finnejanson

    finnejanson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag bör tillägga att jag ser också på sidan att det även står "Mobilpaketet Max 25 är en mobil helhetslösning för dig som vill leva det mobila livet. För 138 kr/månad får du ett mobilabonnemang, mobilsurf, ett mobilt bredband och ett års fri Spotify Premium." Så det står två helt olika saker, på samma sida.
     
  13. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Det är ju 2 olika abonnemang, det ena är Telia Mobil Max 25 och det andra är Mobilpaketet Max 25, det är väldigt snarlika namn men det är olika paketeringar,