Testa andra mobila nätverk går det?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av marcuspresident, 4 jun 2010.

1. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag behöver testa andra operatörer än den jag har, 3.
    Har gått in på mobilt nätverk och klickat ur dataroaming för att kunna söka mobila nätverk och efter en del varningar och tillsägelser om att datatjänsten måste stängas av så söker den och hittar en massa nätverk. Jag väljer ett exempelvis telia och den säger att jag är "regristrerar i nätverket"(ja det står så).

Men när jag går ut i låsskärmsläge där det står min operatör i övre högra hörnet så har jag fortfarande symbolen för min (grund)operatör 3. Den har liksom inte bytt.

Varför jag vill testa nät är om en viss operatör har täckning i min sommarstuga. Har nu testat 3 och telia(mobilt bredband) och de har exakt identisk täckninig dvs ungefär en kvadratdecimeter vid mitt vardagsrumsfönster.

marcus

2. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Du kan inte ansluta till någon annan operatörs nät om de inte har roamingavtal, operatörerna i Sverige har inget roamingavtal mellan sig så det kommer inte att fungera att göra så som du gjort nu. The Phonehouse har dock så att du kan få prova vilket mobilt bredband du vill i 10 dagar för att kunna undersöka om det fungerar där du brukar vara.

3. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Supersnabbsvar. Det gillar jag.

En fråga till då. Jag fixade ett telia mobilt bredband hos telia men jag hade egen usb-dongel. Men den funkade inget bra så jag köpte en telia-usb kontantkort hos ICA. Jag antar att jag kan säga upp mitt telia hos telia men kan jag lämna tillbaka usbt till ICA?