Verkligen synd
Det är ju jättesynd att man inte kan använda bluetooth gps i gps-programen på denna telefon. Jag testade att köra 1 mil med WF pucken och 1 mil tillbaka med den inbyggda. Google maps finns på en flik i programmet Bluetooth GPS om du missade det. Så det fick bli Google Maps i bägge fallen.
WF Bluetooth-puck
Blev först förvånad att den genast fick signal med sattelitena. Ett antal sådana. Hela den slingriga skogsvägen och in till staden visade den rätt hela tiden. Ibland några sekunder för sent till en rondell men inget som störde. Kontakten med satteliterna var god hela vägen och inga dropps.
Galaxy S inbyggda GPS
Nu när man blivit bortskämd förvånades jag istället över den tid det tog innan telefonen hittade sina satelliter. Och många dropp var det på färden hem. Jag kom att tänka på sången "Mors lilla kråka" där kråkan
- än slängde dit och en slängde dit för att sedan köra ner i diket.
Ofta stannade bilen på Google Maps-kartan fast vi hade kört någon kilometer.
Slutsats:
Bättre puckad än inbyggd i sig själv. Om det kommer en riktig färdvisare till Android som klarar blue-tooth gps köper jag det direkt. Tur att man inte köpte telefonen för GPS: ens skull 
För att inte vara för elak mot telefonens inbyggda GPS som jag egentligen tycker är skräp i nuläget:
Jag har provat betalappet Navigon 30 mil till Öland och det fungerade rätt hyggligt. Vist slank man av vägen där också ibland men inte lika ofta som med Goggle Maps.
(Jag har även testat Nokias inbyggda telefon-GPS och den var riktigt bra på samma väg jag körde i min lilla test).
Last edited: Jul 31, 2010