Köpes: Testa lyckan här: en prisvärd stationär dator önskas

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av HasseY, 27 apr 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. HasseY

HasseY Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Det är bara att inse att man inte har tid och ork som krävs för att sätta ihop en egen maskin som var planerat. Ha nu köpt alla delar men hittade aldrig någon tid att sätta ned och jobba :(

Nu försöker jag kolla om det finns någon som vill bli av med en hyfsat modern stationär dator som jag kan köpa och köra direkt.

Jag spelar i princip inga spel, men behöver ett hyfsat grafikkort för att redigera egna video od. Annars är datorn mest till som en bas för "it-strukuren" hemma samt en del Office arbete (Word, Excel och Powerpoint od)

Krav: 2-3 år gamla dator med något modern 4-kärnig i5/i7, minst 120 G SSD där OS sitter, någorlunda bra GPU typ R9 280X nivå, Windows 7/8/10 original, ljuddämpad chassi. Datorn ska vara tyst, fungerar helt felfri :). Hårddisk storlek inte så viktigt, men självklart är det positiv om det sitter en bra HD i. Helst ATX eller mATX, men det är inte så kritiskt med chassistorleken.

Budget runt 4k, kan bli lite högre om det är bättre delar:)

Vill bara kolla läger, som sagt har ju delarna så ifall jag inte får något erbjudande, så får jag leka bygga-en-dator-själv leken.

Edit: lite förtydligande, priset avser själva datorburken, inga skärm/mus/t-bord inräknade. De har jag redan så om det inte är extra bra pris så tar jag inte med några:cool:

Last edited: 27 apr 2016
  2. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Du har min du kan få ta för det pris vi diskuterade i PM (Ditt förslag inkl. frakt). Förutsatt att jag inte hittar någon köpare som kan hämta på plats de närmaste dagarna. Om det låter intressant så är det bara att återuppta vår PM-konversation. Om det inte är av intresse så önskar jag dig lycka till i letandet och hoppas du finner det du söker :).

3. MaxPower

MaxPower Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Om du finns i Stockholmstrakten så sätter jag ihop din dator för en pizza.

HasseY och Lidback gillar detta.
  4. HasseY

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Det hade varit toppen, det skulle gärna varit mer än en pizza liksom. Tyvärr bor jag i Göteborg :ehm:

5. HasseY

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Vi kan absolut prata om det om några dagar om vi inte hitta någon annan bra lösning på var sitt håll :)

6. SMASHerano

SMASHerano Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

HasseY gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.