Övrigt: Testat S3 - inte imponerad

Discussion in 'One X - Allmänt' started by Fixarfrasse, Jul 1, 2012.

1. Fixarfrasse

Fixarfrasse Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Testade en kompis S3 igår och jag är inte imponerad alls.
    Kanske för att jag gillar sense bättre och kan min HOX bättre men inget jag skulle byta till.
    (törs inte lägga in det här på S3 forumet, kan bli ett hästhuvud i brevlådan).

Kör hårt med era HOX, det tänker jag i alla fall göra :cool:

-WR- and Janne303 like this.
  2. Destroyedbeauty

Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag provade själv S3:an i fredags och visst, grym telefon är det men skärmen är allt för äckligt stor - i negativt sammanhang och utformningen av mobilen orsakade kramp i handen..

Håller mig till Xperia serien jag, deras användarvänlighet och utformning på modellerna är helt svårslagen!

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2

3. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Mjaa. Fast Sony:s konstruktion är nog den sämsta i världshistorien på deras Xperia modeller. Bakluckorna och allt sånt går ju sönder löjligt lätt tyvärr.

4. Destroyedbeauty

Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Treat your phone with love, not war ;)

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2

5. ynischa

ynischa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Blåa S3an påminner mig om snorlax. Den ser inte bra ut alltså. Men snabb är den. Har dock inte testat den så mycket så ja kan inte jämföra med HOXen.

6. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Äger både hox och s3 måste säga att jag föredrar s3"an men tycker att hoxen är bra mycket snyggare.
    Efter nästa uppdatering så kanske hoxen kommer ikapp vem vet ?

Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2

7. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Jag har ägt en HoX och idag äger jag en s3, måste bara få ur mig detta. Jag köpte hox och den kändes underbar gillade allt med den. Men efter några dagars användande så insåg jag att det samlades smuts längst kanterna kameran var placerad konstigt, den tar inte ens i närheten så bra kort som s3 tar i sämre ljus. Med min s3 kan jag känna samma som jag kände med min iphone 4s "perfektion" och batteritiden är sinnessjukt mkt bättre. Tips gå in i butik fråga hej har ni tillbehör skal mm till S3? Fråga samma om HoX :-)

skickat ifrån min Galaxy S3

8. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Jämförde nyss GPSen med GPS Test liggandes bredvid en S3a. Min HOX såg 10-12 satelliter och kopplade upp sig mot 5-8. S3an såg 15 och kopplade upp sig till 12-15.

Funderar på att lämna in den snart..

9. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

S3 använder, till skillnad från hox både GPS och GLONASS, så det är väl inte så konstigt om den ser och kopplar upp sig mot fler satelliter.

Janne303 likes this.
  10. Ozzalbatrozz

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Ah ja det verkar som du har rätt. Antar att man inte kan förvänta sig av HTC att deras nya flaggskepp har detta..o_O Hade inte brytt mig så mycket om GPSen varit bra, men det är den inte.

11. Fixarfrasse

MINA ENHETER

Både S3 och HOX är mycket bra mobiler, ingen tvekan om det men gillar skarpt carmode på hoxen. 4.0.4 blir nog ett lyft också.
    Egentligen spelar det ju inte någon större roll och huvudsaken är att man är nöjd med det man har. GPS är bättre på S3, GLONASS gör stor skillnad men om man nu missar på några meter så är det inte hela världen heller.
    Tips: avaktivera Beats och lägg in EQ istället, blir bättre ljud i mina öron och går att konfigurera precis som man vill ha det.
    Sen kan man ju också skaffa SuperVideo om man gillar att flytta runt filmerna på skärmen.

Kör så det ryker!

12. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Nä, nu måste jag också säga några ord. Ganska onyanserade dessutom, eftersom jag var ganska emot S3 från början.

Har haft Xperia S, har HOX och S3
    Xperian sålde jag, det var inte "the shit" helt enkelt

HOX var/är jag riktigt förtjust i. Design, kvalitet, premiumkänsla (mycket pga Sense). Kan helt ärligt säga att jag verkligen älskade den luren. Sen åkte den i berget och sprack.
    Eftersom försäkringsbolaget direkt gav mig pengar till en ny så vågade jag att prova en S3 begagnad.

Nu kommer vi till det knepiga. Jag älskar S3 också, men det har vuxit fram. Blev ingen kärlek vid första ögonkastet.
    HOX vinner på, precis som en innan skrev, känslan man får när man plockar upp nya iphones och allt är guld! Sen har den bättre ljusstyrka och synlighet utomhus

Men S3, men dess grymma batteritid, fysiska hemknapp, svärtan i skärmen och mycket bra prestanda vinner faktiskt för mig. Sa alltid att externt minneskort kvittar innan men har ändrat mig sen mitt class 10 32gb-kort blev använt i s3:an.

Folk frågar ofta mig vilken jag rekommenderar. Då brukar jag svara att det är som att köpa Saab eller Volvo, Audi eller BMW. Båda är grymma, det handlar mest om vad du känner vid första ögonkastet

En enda sak är undantag, batteritid. S3 är mycket grymmare på alla sätt vad gäller batteri för att förenkla valet

mikaelgo and Aja like this.
  13. Ozzalbatrozz

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    S3an hade varit ett ganska självklart val om den hade släppts under priskriget. Jag har en HOX men kom också väldigt billigt undan. Samsung är ju en klass för sig ;) HOX har få fördelar jämfört med S3 om man ska vara ärlig.. Däremot är jag faktiskt nöjd med batteritiden och den ska bli bättre nästa patch med.

14. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Nä, det är väl sant. HOX har inte många fördelar där det är självklart att den är bättre. Men folk ser ofta saker så svart och vitt. HOX är absolut inget dåligt val, utan en förbaskat trevlig lur.

Bara för att jag nu valde en S3 så tror väldigt många att jag måste hata HOX plötsligt. Mång-gifte, någon? :)

15. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag får hur som helst ut dubbelt så mycket batteritid med samsungen. Ca 3 timmar skärmtid med htc och ca 6 med samsungen..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

16. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

För min egen del är HOX överlägsen. Båda kör med en nedgraderad version av ICS, touchwiz är inte lika seg som sense men har betydligt högre p12-känsla och flertalet ICS-funktioner saknas(t.ex mapparna). Men Mjukvaran spelar inte så stor roll då man kan installera vad man vill med custom roms så det är inte därför HOX var den telefon jag slutligen valde.

Batteritiden och kameran som andra här i tråden klagat på är ändå tillräckligt bra för mig på HOXen, däremot är inte byggkvaliteten och premium-känslan ens i närheten av vad den borde va på s3an för en 5k+ telefon, enligt mig. Jag har använt en s3 under en kortare period innan och den kändes i nivå med resten av samsungs mobiler, nästan lika dålig som Sonys; plastig, knakig, billig känsla, ser ut som den designats av en tolvårig pojke. Och visst, andra tolvåriga pojkar kanske tycker att det är "tufft" med blå borstad fake-aluminium i plast som knakar och blänker, men det gör definitivt inte jag.

En annan anledning var att skärmen på HOX är klart överlägsen, förmodligen den bästa skärmen av alla mobiler som finns på marknaden idag. I de flesta andra aspekter är de mer eller mindre likvärdiga.

Däremot är jag besviken på hur damm kan fastna mellan skärmen och resten av skalet på HOX, en väldigt liten grej som jag stört mig på med andra mobiler, som jag inte förväntade mig skulle uppstå på HOX. Trist...

17. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo två stycken riktiga kanonlurar som kör skiten av iPhone och WP-grunxet..:teeth:

Gillar man sedan Sense så är ju den ena det självklara valet ! :D

Gillar man inte Sense så är då S3an att kanonval !

18. Aja

Aja Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller helt med dig ang din liknelse. Tycker med båda telefonerna är fantastiska makapärer! För mig vinner HOX'en dock, men nog mer med hjärtat än hjärnan så att säga!
    Två mycket (över)kompetenta lurar med olika starka och svaga sidor! Samsung BEHÖVER dock en "schysst" konkurrent i "top"segmentet, tror ingen vill ha en "Iphone" androidvärld där det bara finns Samsung att välja på om man vill ha en topptelefon....

Android är för mig valfrihet, och kvalitet, både mjukvarumässigt och hårdvarumässigt och detta i slutändan gynnar oss konsumenter! :)

t68 likes this.
  19. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker dock att skärmen var strået vassare på htcn ;)

20. Fixarfrasse

MINA ENHETER

Ibland är det inte förnuftet som råder, det är "en högre makt".
    Man kan ju dra paraleller till pc vs mac ...... en fråga om tycke och smak, skulle aldrig klafsa runt på en mac, huvva