Testat Stream-ROM?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av dekadans, 3 juni 2010.

1. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Acer har som ni säkert sett offentliggjort en ny telefon: Stream.

Swedroid skrev om detta för några dagar sedan: https://swedroid.se/kommande-acer-stream-far-en-rejal-videogenomgang-pa-italienska-video

Det har också dykt upp en Stream-dump på XDA och nu har några ROM-makare borta på MoDaCo kokat ihop några ROMs för Liquid som baseras på Stream.

Flashar man någon av dem över 1.100.05 så kan man testa Acers nya UI, någon mer än jag som gjort detta, om så, vad tyckte ni?

Personligen tyckte jag att det är ganska konstigt, väldigt olikt standard-Android, men inte helt dumt.
    Jag föredrar fortfarande vanilla-2.1 med LauncherPro, men detta nya UI är helt klart värt att testa :)

För att testa:
    Ni måste ha nyaste 2.1: 1.100.05 och malez recovery
    Flasha in någon av följande ROMs:
    * http://android.modaco.com/content/a...o-com/310146/rom-streamounay-0-2b-02-06-2010/
    ELLER
    * http://android.modaco.com/content/acer-liquid-liquid-modaco-com/310145/rom-stream2liquid/

2. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Intressant faktiskt..

Har mest gått runt och sett fram emot 2.2 som de jobbar på hos Modaco.
    Vet inte om jag ska ta och flasha in denna dock i och med att jag tycker att vanilla+launcherpro är så jävla klockrent..
    Men vafan frugan ska iväg ikväll, och man kan ju alltid göra en recovery, så ikväll kommer väl min egen åsikt om den.. tack för tipset!

3. CwL

CwL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Säger nog också, inte helt dumt. Lite hat/kärklek över ui:t.
    + Apporginicer mappar funkar att ha i appdrawern.
    +- Ganska najs lockscreen vilken visar detsamma som widget programet. Snygg iaf.
    - I och med att dom har gjort ett särskilt program för widgets. Vilket man får fram genom att köra appet eller långtrycka home. Detta gör att man inte kan byta mellan olika program på ett direkt sätt som vannila då man får upp en liten applista när man långtrycker på home.
    - Menyknappen drar upp appdrawern så man kommer inte åt settings lika snabbt.

Nya statusbaren är ganska cool, snygg och lite rolig med nya funktioner.
    + Snygg
    + Musikspelaren ligger som widget med albumart när man switshar i statusbaren
    + Ganska najs åtkomst av snabba på/av för gps osv
    - Alla notifiseringar klumpas ihop i en ikon. Så man måste klicka upp statusbaren för att se vad som har notifieras och hur många man har.

Det allra bästa är Dolby Mobile tycker jag. Ljudet är grymt mycket bättre och equlisern som Dolby har ändrar telefonen så att alla musik program påverkas.
    Behåller nog steamer tills något annat kul kommer eller om någon lyckas porta Dolby.

Man behöver inte köra acers nya ui man kan ju välja vanligt android ui eller acer ui. Eller så blandar man och kör nya statusbaren med tex Launcherpro.

4. dekadans

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Exakt, gör man en nandroid-backup så kan man ju byta tillbaka snabbt om man inte gillar det man ser^^

Precis så tycker jag med, den har en del fördelar och en del nackdelar, så jag kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar den eller inte.

Men som sagt kan man ju välja att inte köra med Acer UI och bara njuta av Dolby-ljudet^^

5. Flexxy

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag kommer definitivt prova den.
    Är inte mycket för flashiga launchers osv men vill gärna prova på den här "Dolby" grejen som det snackas om, jag stör mig lite på att det är för lågt ljud när jag lyssnar på musik, fastän jag maxar.. Hörlurarna är det inget fel på, funkar väldigt bra på min Magic.

Men sen kan det vara kul med att testa nytt Ui, den som kom med liquids original har jag knappt sett eftersom jag flashade nytt BIN o sen ny ROM nästan direkt när jag fick mobilen..

6. dekadans

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har inte direkt testat att lyssna på musik sen jag flashade den, eftersom mina hörlurar är trasiga atm. Men bara det faktum att Dolby ger oss en EQ där man kan ställa in ljudet bättre låter lovande :)

Och gillar man inte UIet kan man installera LauncherPro utan att ljudet förändras^^

7. Flexxy

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Efter att ja lekt runt lite med denna så måste jag nog erkänna att jag knappt fattar vad jag gör... Lite för många knapptryckningar för att man ska komma någonstans. Och jag gillar inte att meny knappen drar upp drawern.
    Sen finns det ju fördelar, t.ex. att man kan bläddra mellan de senaste programmen på ett snyggt men liiite hackande sätt, iaf på min liquid..

Även lockscreenen är cool där man bläddrar(som på en bok) fram homescreen, men den är nog lite krävande då den är lite småseg..

Jag ska prova ljudskillnaden snart med Dolby, är det inte en markant skillnad så kommer jag byta tillbaka till det jag körde innan..
    Jag har slängt på launcherpro men den känns inte lika rapp..

och på tal om något annat, mobilen har lagt av 2 ggr på 2 timmar... Nandroid here i come!

Kanske när den här är stabilare...

8. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Jag håller med om föregående talare. Provade att flasha in denna och lekte runt ett tag för att testa. Kul med något nytt men det var inget för mig. Vanilla + Launcherpro still rocks! Blev en nandroid restore (tur som fanken att det finns).

Förresten. När jag skulle gå in i Dolby-menyn så var alla alternativ "skuggade" och jag kunde inte ställa in någonting. Så jag kunde inte testa att leka runt med EQ:n. Någon som har stött på samma problem?

9. Flexxy

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag kan konstatera att ljudet blev bättre med Dolby inställningarna.. Jag maxade nästan alla inställningar och fick högre och mer...rundgående(är det ett ord ens?) ljud..
    Men helheten på ROMen är inte tillräckligt bra för att jag ska byta ut den riktigt än, ibland om jag inte igenom lockscreenen eftersom själv sidan som ska bläddras inte dök upp, likadant va det jobbigt med widgets i och med att man kan ha en massa widgets op lockscreen, vilket är cool men det kändes som att det tömde mobilen på batteri.

Om de fixar alla små buggar och ordnar så att den flyter på bättre så kan det nog bli något.

Men med statusbar längst ner på skärmen, som man inte heller kan dra upp utan man ska klicka på själva symbolen för att det ska öppnas gör det hela mycket krångligare, mina fingrar är för stora för att lyckas med sånt. .

10. dekadans

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Detta är lite intressant:

Tydligen finns decoders för Divx/Xvid och så inbyggt i Stream, lite fräckt^^

11. Flexxy

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

whoops... håller på att ladda ner stream-b4, är tydligen en STREAM ROM från Batista, inte alls samma som länkas till i tråden däruppe.

Som du påpekat innan, är ROMen bara stabil nog så använder man bara launcherpro på den...

testresultat kommer sen...

Ska även prova att lägga in vanlig divx film o testa..

Last edited: 4 juni 2010
  12. dekadans

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nej det är inte samma, men den är baserad på samma Stream-dump.
    Och malez och vache anklagar dirgerott för att ha stulit från deras ROMs, hur mycket sanning det ligger i det påståendet vet jag däremot inte.

Skulle tro att vache's ROM är den som är mest underhållen atm, men jag är inte säker.

13. dekadans

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Testade nu med en Xvid-avi och det funkade inte tyvärr. Det kan vara så att vache jobbar på det men inte släppt det än, vad vet jag.