Tether som enda internetuppkoppling

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Stål_1, 18 juli 2010.

1. Stål_1

Stål_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

För tillfället har jag 10mbit från comhem som jag betalar hutlösa 300kr i månaden för och en gammal SE telefon med ett halebop kontantkort som det går nån hundralapp till lite då och då.

Det jag nu har lyckats lista ut är att det inte blir så mycket dyrare för mig att skaffa mig en fin androidlur om jag skrotar mitt fasta internet och min gamla telefon. Jag har kollat på lite olika abonnemang och är lite inne på 3pott för 399kr och först testa med medium surf för att sedan, om jag tankar med än 5gb/månad, gå upp till deras fetaste surftjänst med 10gb. Alternativt telenor med deras obegränsade surf.

Nu till mina frågor.

De 5-6mbit/s som man ska få på pappret duger gott för mig men får man verkligen ut dem i praktiken också? Kommer användas mest i centrala göteborg.

Kan någon komma på något dumt med att endast ha en tethrad uppkoppling och inget alternativ förutom att jag ej kommer kunna tanka saker när jag inte är hemma? Kan tilläggas att det är en stationär dator jag har hemma.

Är det någon som själv testat detta med sin samsung eller med en liknande telefon?

Har jag missat något mycket relevant eller verkar det vara en vattentät plan?

Tack på förhand!

2. joejjeman

joejjeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb
    ROM:
    Orginal
    jag använder min med telia i veckorna då jag bor i husvagn för tillfället.. funkar fin fint... visst inget tankande men kvällssurf var dag mellan 17-23 + lite youtube ..

3. Zuul

Zuul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Brukar ligga på runt 1-3mbit ner och 1-1,5 upp för mig med telenor.
    Har bara sett 6mbit en gång.

Testar med speedtest.net

Last edited: 18 juli 2010
  4. XenapZ

XenapZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Du vet om att det är 25Mbit som kostar 299:-/mån nu va?
    Och det är utan kampanjpris.

5. Stål_1

Stål_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaren. Lite tveksam om jag kommer nöja mig med den hastigheten:ehm:
    Jo 299 är utan bindningstid. När den gick ut fick jag möjlighet att få 25mbit till samma pris om jag band mig i ett år eller nått igen men jag är inte så sugen på det just nu. Får se hur jag gör.

6. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    47.297
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tänk på att latensen när du surfar över 3G inte är i närheten av så bra som på en fast uppkoppling. Dessutom kommer väderförhållhanden och belastning på din basstation att inverka på din anslutning, något som kan innebära ofrivilliga frånkopplingar eller extremt långa svarstider/hård packetloss.

Över fast uppkoppling tappar du sällan några paket och dina svarstider är i regel 3-5ggr bättre än de du får när du kör över 3G, det är förstås mer stabilt också då färra yttre faktorer inverkar.

Är man en "storsurfare" och vill att sidor skall ladda så snabbt som möjligt och problemfritt i 99,99% av fallen, så borde man nog satsa på en fast uppkoppling.

7. XenapZ

XenapZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER