Problem: Tethering/hotspot galaxy sII

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av burningnimbus, 17 februari 2012.

1. burningnimbus

burningnimbus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Vare sig jag använder usb-anslutning eller Wifi för att få internet på min bärbara dator, fungerar det väldigt ostabilt trots full H+ täckning osv. På telefonen kan jag surfa stabilt hur länge som helst och det går fort, men när den används som hotspot fungerar det bra ca 30% av tiden, och inte alls 70%... På datorn kan jag inte hitta några tecken på fel, och har även testat med en kompis dator, samma sak.

Någon som vet vad detta kan bero på eller har hört liknande historier? Väldigt frustrerande...

Jag har en ny Galaxy SII med abonnemang från 3 med obegränsad surf (10 gb/mån tror jag). Har android version 2.3.5

Tacksam för svar! Mvh

2. JKGL

JKGL Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en kompis som ringde mej idag och frågade precis om samma problem som du har.
    Hon har även hon 3 som operatör och ringde dom och frågade om det var något problem med nätet, 3 svarade att det inte var någe fel på nätet och att det antagligen var telefonen som var problemet.

Hon(kompisen) har alltid använt sin tel(Samsung Galaxy sII) med hotspot för att surfa å helt plötsligt så slutade det bara att fungera för några veckor sedan.

Jag läste på ett annat forum om ett liknande problem förut och då snackade dom om att det var något med Kernel... men kan inte minnas vart de va jag läste det.
    Ska se om jag kan hitta den sidan igen.

/JKGL

3. grenadecx

grenadecx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sitter just nu i en lägenhet med 100mbit internet som fallerar totalt, så fick dra igång mitt 3G via wifi hotspot och dela ut det till 4st andra, vi sitter o lirar spel på mitt 3G med riktigt stabilt internet, kan dock nämnas att jag har 10mbit internet ner ( kommer dock bara upp i 3mbit just nu) och jag använder Telenor som operatör. Kan även nämna att jag kör med stock rom.

Vet tyvärr inte var ditt problem skulle kunna ligga :(

4. abdullah97

abdullah97 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

funkar det utan lagg?

5. burningnimbus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Riktigt skumt. Hoppas det bara är tillfälligt då... Vore grymt om du hittade den sidan igen, ska leta lite jag också!

6. JKGL

JKGL Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hat kikat runt lite nu ikväll och kom på att det var på samsunggalaxy s forum jag såg det: http://samsunggalaxysforums.com/showthread.php/5664-wifi-hotspot-problem

Men vet inte riktigt om detta är samma problem.
    Jag pratade med min kompis igen och fick reda på att det var en Samsung Galaxy s hon hade och det har ju faktiskt fungerat tidigare.

Hon beskrev dock problemet lite närmare idag och sa att det fungerar att starta hotspoten på mobilen och hon kan ansluta med sin dator till den och det fungerar bra
    kanske i max 1minut, sen så kan hon inte surfa nå mer alls efter någon minuter till.
    Och när hon sedan stänger av hotspoten så kan hon inte surfa från mobilen heller utan måste starta om mobilen och då kan hon surfa i mobilen igen.

Jag frågade om hon hade testat med usb delningen åxå och det hade inte fungerat det heller.

Jag hoppas att du finner dina svar som du söker och att allt löser sej.
    Om jag skulle komma över en lösning på dina problem så skriver jag en rad här. :)

burningnimbus gillar detta.
  7. sethakan

sethakan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag kör wifihotspot hela tiden och har några lösningar.
    Jag har alltid min mobil på wcdma har jag inte det så slutar Internetuppkopplingen att fungera efter ett tag.
    Ibland försvinner den ändå, i början startade jag om mobilen men kom på att jag kan kryssa ur paketdata och kryssa i den igen så funkar det igen.
    Kanske löser detta något?

burningnimbus gillar detta.
  8. grenadecx

grenadecx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med 5st anslutna så blev det minimalt med lagg. Sitter jag på det helt själv kan jag lira spel så som Heroes of Newerth, Battlefield 3 utan lagg. Men detta beror självklart på var du befinner dig och hur bra täckning du får.

http://www.speedtest.net/android/142218541.png

Last edited: 19 februari 2012
  9. burningnimbus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Intressant, dåligt att man måste sitta och mecka med det för att det ska funka dock... :ehm: Var ställer man in wcdma? Finns bara

Dataroaming
    Använd paketdata
    Åtkomstpunktsnamn
    Nätverksoperatörer

under inställningar för mobilt nätverk. Hur ofta måste du kryssa i och ur paketdata?

10. sethakan

sethakan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har vant mig men visst är det synd att det skall vara så.
    Mellan åtkomstpunktsnamn och nätverksoperatörer ligger nätläge på min, konstigt att du inte har det. Jag har en widget som heter 2g-3g onoff som tar mig dit med ett Klick.
    Ibland fungerar det i flera dagar utan att behöva Klicka i och ur paketdata och ibland måste jag göra det flera gånger på tex en timme.

11. burningnimbus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade idag att kryssa i och ur paketdata, men det hjälper bara i en minut ungefär, känns lite väl ofta för att leva med tycker jag...

Vet med mig att jag bor nära ett ställe där samtal ofta bryts då man åker förbi med bil, har hört att det är för att mobilen växlar mellan två olika basstationer. Vet någon om detta kan påverka surfing? Konstigt i så fall att det går bra att surfa direkt i telefonen...