@tomishu med även övriga
Jag testade att koppla min telefon mot min Windows 7 Enterprise och den lyckades
inte att installera alla drivrutiner när jag bara valde "dela internet". Insåg att jag inte
letade på Windows Update, satte igång det men fick samma fel. Står längre upp i tråden
att Windows 7 skall klara att installera den automatiskt. Men jag installerade istället
HTC Sync från sd-kortet och sedan kopplade jag in telefonen och valde "dela internet".
Nu hittade den alla drivrutiner och det fungerar med internet. Jag har min brandvägg
aktiverad för övrigt.
Tomishu, Prova att köra in HTC sync om den klagar på drivrutiner. (Står att den inte
lyckades installera korrekt nere vid klockan). Sedan när den fått in alla drivrutiner
så kommer det att ploppa upp ett objekt i nätverkshanteraren som heter
"htc remote ndis based device". När den gjort det så kan du sätta igång att surfa.
Du behöver alltså inte koppla upp dig eller göra något annat. Det kan dock ta 5-10 sekunder
innan din dator fått ip från telefonen.
Var ju lite tråkigt att man måste köra in htc sync (jag valde dock bort sync delen och
bara install apps biten), men annars en grymt bra funktion då man plötsligt fått ett
3g-modem med flatrate utan extra kostnad och utan dongle.
Dock står det väl högre upp att htc sync måste alltid installeras när det gäller XP.
Dock skumt att den inte tog det i windows 7 som den gjort för andra. Ni som har fått
igång det utan htc sync, det är inte så att ni haft HTC mobiler innan och kanske
kört in drivrutinerna då?
Click to expand...