Fråga: Text blir suddig vid scrollning - hur fixa?

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av apr76, 1 apr 2012.

1. apr76

apr76 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag upplever att scrollning på Noten (liksom på S2) är lite jobbig för ögonen: när man scrollar blir texten suddig/oskarp för att sen bli skarp när man stannat. Det spelar ingen roll hur långsamt/snabbt man scrollar - texten blir suddig. Jag gillar att kunna läsa medans jag scrollar (för att se vad jag tycker är intressant och sen vill stanna upp och läsa) men på Galaxy Note kan jag inte det. Är det förresten detta som folk refererar till som lagg?? Jag tycker själv inte Galaxy Note laggar eftersom lagg för mig är ngt annat. Osäker på detta eftersom jag är ny på smartphones :)

Är detta något som på något sätt går att fixa? Vore verkligen tacksam för svar!

Kanske ska tillägga att jag går och funderar på att köpa en Note och har testat den i tre olika butiker. Jämförelsevis upplever jag att texten blir mindre suddig - även om man ser litet av detta här också - när man scrollar på iphone 4s (en telefon jag inte är intresserad av att köpa).

Last edited: 1 apr 2012
  2. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Om du kör bil på en landsväg och kollar på träden genom sidorutan så är dom ganska otydliga med :-) om du fattar vad jag menar ;-)

Lias08 gillar detta.
  3. apr76

apr76 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Haha! Jo, jag förstår vad du menar. Fast det är skillnad på hur det blir på olika mobiler. Tycker Iphone 4s och Hox är snällast mot ögonen vad gäller detta. Men alla är säkert inte lika känsliga för detta.

4. snajk

snajk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag kan inte säga att jag märkte av det innan heller men på ICS ser jag inga sådana tendenser. Texten är mycket skarp även när man scrollar. Om detta beror på hårdvaruaccelereringen i ICS eller bara på att jag inte ser suddigheten vet jag inte. Dock är scrollen ofta för snabb för att man ska kunna läsa något, men det är ju en annan sak.

5. apr76

apr76 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Scrollar man fort går det ju för snabbt för att man ska hinna se ngt alls. :) Men testa att scrolla långsamt och se hur texten beter sig. Tror text blir suddig - mer eller mindre - på alla mobiler. Men jag kan se en skillnad, och den lilla skillnaden är skillnaden mellan att det blir jobbigt och att det är ok. Som sagt, många ser nog inte ens detta.

Intressant att du inte ser några såna tendenser på ICS - möjligt att det blivit ännu bättre.

6. Sgt. Stinger

Sgt. Stinger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Vilken firmware har du? På min note med LC1 är det inte något problem med suddighet, men jag känner igen det från min desire och från tidigare firmwares...