text försvinner under textfönstrets kant

Diskussion i 'Allmänt' startad av bionic, 7 dec 2011.

1. bionic

bionic Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett enormt frustrerande problem som dyker upp när jag skriver i ett textfönster, som t ex det här. När jag har skrivit ett par stycken, ändrat nåt högre upp och sen vill hoppa till sista tecknet igen och fortsätta skriva så är det ofta omöjligt att sätta markören nånstans på sista raden. Den halkar bara runt medan textfönstret scrollar fram och tillbaka i sidled. Vill man däremot sätta den nån annanstans i texten så går det bra.

Det värsta är dock när man inte kan komma åt de sista raderna alls. Det går helt enkelt inte att scrolla hela vägen ner. Textfönstret beter sig som att det har tagit stopp, fast jag ibland t o m kan se toppen på bokstäverna på raden under. Detta går inte att göra nåt åt, det är bara att fortsätta skriva på raden den tillåter och putta de andra raderna under sig. De syns perfekt i texten när man läser den, men så fort man öppnar textfönstret för att redigera dem så döljs de under kanten igen.

Jag har googlat, utan resultat. Detta händer oftast i webbläsaren eller Gmail. Jag bytte från telefonens default (Xperia arc s) till Dolphin nästan direkt efter att jag skaffade telefonen, men som jag minns det fanns det här problemet i defaultbrowsern också och det var därför jag bytte.

Dolphin har även en irriterande ovana att ladda om flikar man inte tittat i på ett par minuter utan att ta hänsyn till om det finns några textfönster med osparad text. Så om man skriver ett forumsinlägg i en flik och måste googla en grej och öppnar en annan flik, så laddar den hjälpsamt om hela tråden när man kollar forumsfliken igen och raderar alltså all ens text. Har inte hittat nån inställning som fixar detta. Finns det nån mobilwebbläsare som inte gör så?