Textstorlek?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Droid_301, 9 sept 2016.

1. Droid_301

Droid_301 Guest

Är det skillnad på textstorlek på olika mobiler om det är samma storlek på mobilen?

2. pacmeyer

pacmeyer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    626

MINA ENHETER

Det går ju alltid ändra textstorlek genom inställningsmenyn, men om du menar DPI, dvs hur mycket som får plats på skärmen beror det helt på. En större skärm med samma DPI som en mindre kommer visa lika mycket av ex en webbsida, samtidigt som en mindre skärm med lägre DPI än en stor skärm kommet visa mer av en websida. Man kan se det som upplösningen på en datorskärm.
    LG V10 klarade jag ex inte av, DPIn var alldeles för hög så allt blev uppförstorat istället för att den stora skärmen användes till att visa mer information.
    Huawei p9+ har inbyggd funktion för att ändra DPi, vilket ju är lysande. Detta kom också med N till ex Nexus 6p. Annars går det ändra genom ADB-kommando på alla mobiler, viss kan dock skala fel.
    Det här blev kanske flummigt. Finns säkert nån som kan förklara bättre än mig.

3. Droid_301

Droid_301 Guest

Hade en lg g4 förut och ńu en huawie p9 och upplever texten mycket mindre på huawie,men den är ju en mindre telefon,ör det det beror på?

4. pacmeyer

Mottagna gillanden:
    626

MINA ENHETER

Ändra textstorleken under inställningar

5. Droid_301

Droid_301 Guest

Har gjort det och det ändrar sig till större när man skriver men inte när man läser ex på detta forum

6. pacmeyer

Mottagna gillanden:
    626

MINA ENHETER

Om du använder tapatalk kan du behöva ändra textstorleken i appens inställningar

7. Droid_301

Droid_301 Guest

Använder chrome och ändrar där så ser man att texten blir större men när man går in på detta forum då är texten fortfarande liten,har startat om mobilen men det hjälper inte,vad göra?

8. Droid_301

Droid_301 Guest

Fick det att fungera genom attav av installera chrome och installera det igen

Finskpinne gillar detta.