Tf med stylus-penna (och lite andra frågor)

Diskussion i 'ASUS' startad av Shaqim, 5 sept 2011.

1. Shaqim

Shaqim Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej forat! Skriver detta från min nyinköpta Transformer. Som så många andra är jag otroligt nöjd men jag har lite funderingar.

Hittade ett anteckningsprogram idag där man kan skriva med fingrar eller penna och funderar på att skaffa en styluspenna för att kunna anteckna med den i skolan. Det är nämligen så att jag läser fonetik just nu och det innebär en massa specialtecken. Något som polaris office inte verkar ha? Eller r det bara något jag missat?

är det någon som provat en styluspenna på transformern? Funkar det bra? Och har ni någon speciell penna att rekommendera? Har sett att det finns ett par hyffsat billiga på clas ohlsson och kjell & company.

Min nästa fråga röra tegra zone, det är nämligen så att det kraschar varje gång jag startar upp det. Någon som vet varför?

Den tredje och hittills sista frågan rör Asus web storage. Är det nere för tillfället? Kan nämligen inte logga in från datorn.

Tack på förhand!

2. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Tänkte själv införskaffa en billig stylus för anteckningar och lättare skisser på universitet. Som ovan, någon som testat?

3. Shaqim

Shaqim Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Annars hittade jag en stylus-penna för 50 spänn på teknikmagasinet som jag nog inhandlar imorgon så då kan jag återkomma med hur det funkar. Om ingen innan detta hinner skriva att det funkar skitdåligt eller liknande dvs.

Går det förresten få facebookchatten att fungera i webläsaren? Och vet någon om det finns en inställning för att inte ladda mobilversioner av sidor i opera?

4. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tegra zone kraschar för mig med. Förmodligen sen 3.2 installerades

5. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
  6. Shaqim

Shaqim Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Införskaffade idag en Targus stylus-penna för 99 kr på Kjell & Co och har lekt med den lite nu. Verkar fungera riktigt bra. Fick tips på XDA om appen freenotes där man kan blanda handskrivet och datorskrivet i samma dokument vilket är riktigt bra för mig då jag till exempel kan skriva fonetisk skrift för hand och resten med tangentbordet.

Freenotes rekommenderas verkligen och ni som funderar på en stylus-penna till er TF bör inte tveka!

7. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Läser man i EEE pad Slider testen här på swedroid så kan man läsa att:

"Som synes i skärmdumpen ovan till vänster så kraschade applikationen NVIDIA Tegra Zone, vilken tillhandahåller en mängd Tegra 2-specifika spel, vid uppstart. Omstart och till och med fabriksåterställning av tableten var fruktlösa, men slutligen visade det sig att NVIDIA Tegra Zone helt enkelt behövde uppdateras via Market men att den automatiska notifieringen för detta inte fungerar. Efter en manuell uppdatering av appen så fungerar Tegra Zone utmärkt och vi har testat flertalet spel utan några som helst bekymmer."

Prova?