TF300 köpväd i dagens läge?

Diskussion i 'ASUS' startad av RazerBlader, 30 sept 2012.

1. RazerBlader

RazerBlader Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hejsan!
    Jag tänkte då köpa min första surfplatta, hittat funktion till att överklocka processorn till sin storebror Primes hastighet.

Först och främst tänkte jag höra mig för om vad folk här med en T300 tycker om skärmen?
    Då jag sett och upplevt den som väldigt bland i videorecensioner, är detta något som man vänjer sig fort vid?

Och sedan undrar jag, är tangentbordet som att skriva på, och är den i övrigt lik följande dator?
    http://www.asus.se/Eee/Eee_PC/Eee_PC_1001PX_Seashell/ , jag undrar då jag har just den modellen och upplever den som mer än underbar att sitta vid när man är på resande fot.

Och sedan undrar jag, har eran t300 som ni har ersatt behovet helt av eran netbook om ni har haft någon?

Och upplever ni byggkvalitén som kvalitét eller kvantitet?

Ser ni mycket pixligt på skärmen eller går det bra vid surfning med mera?
    Vet att det inte är den högsta upplösningen men anar att man inte ser det alltför pixligt även om man håller självaste plattan nära när man spelar/surfar webbsidor och dylikt.

Och slutligen, hur upplever ni Jelly bean på den? eller har ni uppgraderat till en custom ROM av 4.1.1 och i sådana fall, har ni någon som ni kan rekommendera? och vad fick er att gå över till en custom ROM?

Tack på förhand för svar.
    Med vänliga hälsningar RazerBlader.

2. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    270
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Först och främst tänkte jag höra mig för om vad folk här med en T300 tycker om skärmen?
    Då jag sett och upplevt den som väldigt bland i videorecensioner, är detta något som man vänjer sig fort vid?

Jo, den bländar något enormt. Ute en katastrof om det inte regnar och innomhus går det inte ha ett fönster bakom sig. Ungefär som med alla billiga Laptop + några dyra som ser så snygga ut i affären.

Och sedan undrar jag, är tangentbordet som att skriva på, och är den i övrigt lik följande dator?
    http://www.asus.se/Eee/Eee_PC/Eee_PC_1001PX_Seashell/ , jag undrar då jag har just den modellen och upplever den som mer än underbar att sitta vid när man är på resande fot.

Funkar perfekt!

Och sedan undrar jag, har eran t300 som ni har ersatt behovet helt av eran netbook om ni har haft någon?

Jo den ersätter min Netbook om jag inte ska sitta ute när det är fint väder. Då kan jag inte använda något annan än min Netbook med underbar matt skärm. Fördelen med TF-300 är att man kan skrolla direkt från skärmen.

Och upplever ni byggkvalitén som kvalitét eller kvantitet?

Halva vägen

Ser ni mycket pixligt på skärmen eller går det bra vid surfning med mera?
    Vet att det inte är den högsta upplösningen men anar att man inte ser det alltför pixligt även om man håller självaste plattan nära när man spelar/surfar webbsidor och dylikt.

Ser bra ut om det inte är för ljust i rummet. Tycker det är lättare att läsa text än med min före detta Ipad 2.

Och slutligen, hur upplever ni Jelly bean på den? eller har ni uppgraderat till en custom ROM av 4.1.1 och i sådana fall, har ni någon som ni kan rekommendera? och vad fick er att gå över till en custom ROM?

ICS på min Samsung Galaxy S3 eller JB på denna platta tycker jag inte är någon skillnad förutom att Galaxyn känns rappare och går att använda utomhus även när det inte regnar eller är mulet.

Exempel på Touchen: http://youtu.be/Q0uWypmOIgs

Last edited: 30 sept 2012
    RazerBlader gillar detta.
  3. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    270
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Hm, vid närmare efterforskningar är visst alla Asus prylar lika blanka. En fördel enligt dem eftersom det höjer kontrasten. Att man inte har någon nytta av finare kontrast när man inte ser något fattade inte supporten. Ingen annan klagar, alla är jättenöjda.

Så då kan ni bortse från mina åsikter om deras skärmar.

4. RazerBlader

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Synd att den bländar så på en annars så fin produkt :/ Och det kan vara bra att ha i åtanke att man inte kan sitta med ett fönster i bakgrunden även :P

Låter bara positivt :D

Och då vet jag det även, tur att Eee PCn har matt skärm då ;P

Är det något som du känner att det inte är så mycket kvalité alls eller tänkte du mest på att det är plastig baksida eller något sånt litet? :)

Underbart att veta angående att det inte kan var alltför ljust i rummet, då blir det nog att köra med ett ljust tema då jag upplever att det är lättare att se i dagsljus med en vit skärm i jämförelse med en svart, har MIUI (bara vitt i hela gränssnittet) på min Xperia S då jag vistas mycket utomhus så anar att det blir att byta ut till något liknande i värsta fall då :P

Då blir det nog en custom ROM låter det som ifall de inte lyckats få Jelly Bean som använder mindre minne att flyta bättre än ICS, för JB ska ju trots allt vara projekt butter :P

Inte min gamla Asus Eee PC ifrån dem så då måste de ha fått den fixidén nyligen att köra blanka skärmar på allt ;)
    Och det låter jättekonstigt att det inte fattade något som en åttaåring kan förstå till och med, eller så vill de bara inte förstå :P
    Men den blanka skärmen känns som det får det vara om det vill, allting annat talar trots allt för att den är köpvärd för det priset och den uppfyller alla krav jag har på en surfplatta så det är försumbart :)

Och tack för all hjälp! :D Och dessutom så kan man alltid ha sina åsikter angående den blanka skärmen även om Asus vill ha allting som går så blankt som möjligt bara för de inte kan göra skärmar med bra kontrast utan ;)

5. RazerBlader

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Såg det först nu att du länkat till det, såg inte alltför roligt ut, men det måste ju kunna gå att optimera på något sätt liksom allting annat, t ex VLC som jag kommer köra som mediaspelare om det hittar ut snart i en väl fungerande version till surfplattan, då lär man förhoppningsvis kunna ändra samt skapa tema hoppas jag, och vad coolt måste jag bara tillägga, kan man dualboota windows 8 på den för övrigt? :)

För det höjer bara nördfaktorn på den pch jag ser det mer som en kul grej bara och inget mer, mer än att det kan höja flexibiliteten då, beroende på vad som hittar ut till Windows 8 givetvis :P

Last edited: 30 sept 2012
  6. unaz

unaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Hoppas verkligen att den är köpvärd fortfarande. Beställde en i lördags från netonnet då de hade väldigt bra pris på bundle med tangentbord!

Tycker på det stora hela att det mest är possitivt de folk har att säga om den, förutom blank skärm då...

7. Sandis

Sandis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro 11” 2018
    Kan i stora drag hålla med ovanstående.

Gällande custom ROMs så kan jag rekommendera denna: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1901784
    Du får enormt mycket bättre I/O prestanda som annars är TF300s akilleshäl + att man kan överklocka om man så önskar :cool:

8. RazerBlader

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Dang, jag som med hade velat köpa min redan då, får pengar först runt den tionde, och jag skrev till NetOnNets support och skrev att Prisjakt till och med indexerat deras set med både platta och tangentbord för 2 490 och jag frågade om jag kunde få den för det priset nu i efterhand och att det verkligen var ett bra pris men då skrev de på supporten att det inte gick att göra men att det gick att delbetala via faktura om jag ville, de försöker verkligen med allt :/ :P

Okej, då har jag fått lite ytterligare kött på benen inför köp och det låter perfekt med överklockningen då jag känner att det är ett måste ifall spel upplevs laggigt eller så då jag blivit skeptisk på grund av benchmarksen som Nvidias Tegra 3 presterar i jämförelse med Apples grafikprocessor i oberoende tester trots att Nvidia ska kunna grafik, trots att Tegra 3 säkerligen är kraftfull nog till spel för Android :P

Men gillar verkligen inte iOS inlåsning av det jag sett och hört även om jag jailbreakar den plus att jag skulle sakna tangentbordet och den större skärmen som Asus-plattan har, och framförallt Android än mer i det avseendet.

Och sedan tänkte jag höra efter Sandis, är custom ROMen i övrigt väldigt snabb och flyter på bättre än stock till och med? :) Tänkte då en del skriver att stock ROMen kan sega sig då och då, dock är jag inte så jätteorolig för att den kommer att göra det då surfplattan annars är mer än kompetent enligt mig, den rockar enligt mig med tanke på recensioner jag sett, specifikationer och Youtube-videor :D

9. Sandis

Sandis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro 11” 2018
    Japp, flyter helt klart på bättre än stock, några enstaka microstutters förekommer dock fortfarande ibland.

10. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    270
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Tänk på att Asus support är rena skämtet så bryr man sig om sådant är det Samsung som gäller.

11. Dagalufh

Dagalufh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Beställde igår denna surfplatta inkl tangentbord på NetOnNet.

Får väl se om man gjort ett bra köp.

12. Kuddkrigaren

Kuddkrigaren Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte denna i lördags och måste nog säga att jag är nöjd med den. Den är dock helt obrukbar om man laddar torrents.
    Nån som vet hur man förbättrar det?