TF300T Sprucken skärm

Diskussion i 'ASUS' startad av Nukezone, 2 jan 2013.

1. Nukezone

Nukezone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Köpte mig en TF300T förra månaden och den fungerade fantastiskt. Tyckte inte att den var långsam som andra användare tyckt utan den flöt på finfint. Men då jag skriver här kanske ni förstår att det har uppstått ett problem.

Problemet? Skärmen sprack. Eller snarare frontpanelen sprack. Hade plattan i tolv dagar, aldrig tappad eller tagit någon form av smäll. Utan helt plötsligt när jag skulle trycka på statusbaren nere i höger hörna så sköt det ut en extremt tunn spricka från högerhörnet.

Kontaktade ASUS svenska support och blev ombedd att ta ett antal bilder av plattan som dels visade skadan och som visade att den verkligen var oskadd på alla andra sätt. Dessa skulle sedan mailas till vad jag hörde det som "[email protected]", en mailadress som inte ens fungerade. Testade lite andra varianter med _ och . i mitten utan resultat. Ska visserligen kontakta dem imorgon igen men ställer frågan här ändå.

Har någon annan råkat ut för ett helt slumpmässigt sprucken frontpanel eller är jag ensam här?

Läst om diverse Nexus 7 som varit skadade på detta sätt och eftersom den inte heller har någon särskilt specificerad paneltyp som ex. Gorilla Glass och dessutom tillverkas av Asus så antar jag att det sitter samma typ av panel på båda två.