TF700 bild börjar flimra och spel hänger sig

Diskussion i 'ASUS' startad av Johnny, 12 aug 2012.

1. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Någon mer som råkat ut för att er TF700 börjar flimra och applikationen/spelet stannar när man mer eller mindre precis börjat spela (kanske 1-2 minuter in i spelet/applikationen) och enda sättet att komma ur är att trycka på hemknappen och stänga applikationen.

Har enbart fått det på spel och applikationer som använder lite mer avancerad 3d. typ riptide och google earth. 2D spel och vanlig användning berörs inte.

Problemet försvinner om jag bootar om, i alla fall för stunden. Känns väldigt mycket som en bugg i mjukvaran så jag hoppas på en update inom tid :)

2. krutbjörn

krutbjörn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Detsamma sker för mig, frysningar, hack och flimmer. Även de mest grafiskt lättdrivna applikationerna beter sig så. Hade hoppats på bättre beteende iom .26-uppdateringen, men jag upplever nära nog samma beteende nu. Det måste ju vara en mjukvarusak, det är dock märkligt att man släpper ut en sådan produkt på marknaden. Någon som provat några tweaks eller så för att lösa problemen?

Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2

3. Jejje

Jejje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej, efter att jag packat upp och kört igång min TF700T så villen den ju OTA och det fick den göra. Sedan upptäckte jag många små irriterande problem i diverse appar häng mm. Men tillslut så gjorde jag en factory-reset och efter det är alla problem som bortblåsta. Jag vet inte om det var OTA'n som resulterade i detta eller något annat.

Kanske kan vara en lösning?

4. Johnny

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tack för feedback. bara sitta snällt i båten och vänta på ny update eller jelly bean. Asus brukar vara snabba så det kommer nog i september kan jag tänka mig.

Gjorde en factory reset efter en stund på .26 firmwaren så jag har gjort allt i min makt :)

5. Cornflakes

Cornflakes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Antar att det är samma issue som finns på Tf201, Temp lösningen för att få tunga spel att köras utan problem är att. 1 Köra en reboot "Cold boot" (helst med hjälp av en liten knappnål in de lilla hålet på sidan) 2 När den startar upp igen. snabbt gå in under settings / developer options/ och längst ned under Sektionen Apps ändra Background process limit till "At most 1 or 2 Proccesses" samt klicka i "Don´t Keep activities".

När du sedan klickar Back så frigör du så mkt minne som det går och stänger ned lite processes. Tunga spel som tex Nova 3 funkar då utmärkt utan skärmflimmer osv. När du spelat klart gå in och ändra tillbaks till "Standard Limit" på background processes och klicka ur "Don´t Keep activities". Om du inte gör det så kommer apps att uppträda väldigt skumt och plattan blir lite semi instabil så det är inget bra läge att köra i för daily use. men för ett specifikt spel funkar det prima.

Även vi tf201 users väntar på jelly bean och en fix för dessa problemen.

Johnny gillar detta.
  6. Johnny

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tack för tipset, hoppas de fixar till det i Jellybean så vi slipper workarounds