TF700 "bleed" lönt att DOA den?

Diskussion i 'ASUS' startad av Johnny, 5 aug 2012.

1. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Har nu fått min fina TF700 och är ganska nöjd med den. Däremot har jag lite "bleed" i nedre vänstra hörnet som syns tydligt när man startar den. speciellt tydligt är det precis där hemknappen "sitter" men detta syns inte när ljusnivån är nere på låga nivåer utan syns bara när man drar upp styrkan. Det är betydligt mindre bleed än jag hade på min gamla transformer, men man vill ju gärna ha en felfri.

Är det lönt att DOA den? risken finns ju att man får tillbaka en enhet med andra fel eller liknande och hamnar i servicecirkusen till slut då jag läst att en del har problem med att få en helt felfri fungerade tf700 .

Det är ganska irriterande med blödningen men det går ju att leva med.

2. CptChernobyl

CptChernobyl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om du dagligen stör dig på det och om felet förhindrar dig att använda den till det du tänkt dig så gör det, annars inte.

Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2

3. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag tror att alla skärmar har lite av den här effekten, min med på flera ställen även om det är ytterst lite.

Syns för mig dock endast vid boot vilket jag gjort totalt tre gånger sedan jag fick den för två veckor sedan. Då inräknar jag in första gången jag startade den, och den gången jag startade om den för att se om jag hade någon "light bleed" på min skärm.

Jag skulle som sagt bara DOA om det är ljuspunkter mitt på skärmen eller något liknande.

Last edited: 19 sept 2012
  4. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag velade hela veckan lång och tog beslutet att inte doa den, det syns som sagt mest i uppstart och i stort sett aldrig under dagligt användande, skulle vara då man kollar på film och drar upp styrkan i ett mörkt rum så ser man det såklart, men det är väldigt lite.