Lite bakgrund är kanske bra.
2021 köpte jag Sony WF 1000M4 för att dom fått så bra kritik, och dom funkade bra.
Jag använder i normalfallet hörlurar varje till och från jobbet samt på många promenader, dag men en kort tid efter köpet så flyttar flyttar jag till en ny stad och börjar bilpendla och lurarna använd mycket mindre och framför allt blir batteritid aldrig en en fråga även då jag märker att dom beter sig konstigt, tar inte full laddning från etui osv....
I somras flyttade jag igen och började cykla till jobbet och då påverkade mig problemet mer så jag "gnällde" här och någon här påminner mig om 3 år reklamations rätt och jag kollar och mycket riktigt det är 1 månad kvar på den
Då har jag ju gott om tid så jag gör det i morgon...och det blir inte av
Nu flyttar jag igen och har enkel resa 40 min med kommunala medel och 1 timme med cykel till jobbet så nu är problemet stort!
Och idag blir sista droppen, kommer ut ifrån jobbet sätter i lurarna som laddat i ett full etui, vänster lur 100% och höger 90%
Ringer ett samtal och efter 5 min stängs vänster lur av pga lågt batteri, 10 min ytterligare går och så bryts samtalet
Åker hem googlar på tester och det verkar som att Google Pixelbuds Pro 2 är bättre i test än jag förväntat mig, så jag loggar in på Google Store och jodå 2990 kr och vet inte om jag just nu vill betala det, men lägger dom i korgen och klickar fram till utcheckningen för jag vill minnas att jag fick en bonus check när jag köpte min Pixel 9 pro??
Slutpris 490 kr

(och hjälpen jag fick här tidigare var jättebra men höll inte länge, fabriks återställning)
Så en dyr telefon känns lite lättare att bära hehe, får nu se om mina micro örongångar kan få i lurarna och vad jag tycker om dom.
Slut på sagan

Click to expand...