The Phone House, reklamation?

Diskussion i 'Allmänt' startad av chrippe7, 13 feb 2012.

1. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Hej, tänkte bara be om lite tips om hur jag ska gå tillväga för att få min vilja igenom för Phone House är f*n i mig dumma i huvudet, sämsta företaget inom elektronikbranschen.

Jag har en Desire som varit inne på lagning för samma fel 3 gånger, jag vet att jag har en laglig rätt att lämna in den efter 2 gånger på reperation om samma fel visar sig igen, men när jag hävdade det i butik så sa dom att det inte alls är så och att konsumentköplagen inte gäller Phone House. Jag orkade inte bråka så jag gick med på att lämna in den en 3:e gång för samma fel, när jag fick tillbaka den så var det samma fel på den, kan tilläggas att alla 3 lagningar var inom 2 månader. Sen när jag fick tillbaka Desire:n 3:e gången och samma fel visa sig igen gick jag till butiken på Kungsgatan som är deras huvudbutik för att reklamera den. Dom säger att dom gör ärende hos HTC och att dom kommer godkänna reklamationen eftersom det är samma fel 3 gånger, och han säger att han ringer mig nästa vardag. Så han ringer mig och säger att reklamationen inte gick igenom, efter samtal med HTC support och Phone House support tar dom upp ärendet igen, detta var i måndags(6/2). På torsdagen ringer jag Phone House kundtjänst och han säger att HTC inte svarat på ärendet än men att de skulle ge svar senare på dagen och lovade att ringa mig då. Dagen efter, fredag 10/2, går jag in till butiken igen och väntar där i 1,5 timma för att få beskedet att HTC inte svarat på ärendet än och att jag får vänta på att deras kundtjänst ringer upp mig.
    Idag har jag fortfarande inte hört något från dom och orkar inte vänta längre vill ha en ny mobil som fungerar. Dessutom när jag var i butiken pratade han om att dom skulle skicka en utbytesenhet, vilket innebär att jag får en ny Desire men det vill jag inte ha, vill ha en annan modell då jag är less på allt strul med denna...

Jag vet att jag har rätt att reklamera fast HTC inte godkänner, har pratat med konsumentvägledningen i Älvsjö och så och vet också att jag inte behöver gå med på utbytesenhet utan får välja ny mobil, pengarna tillbaka eller vad jag nu vill.

Men då konsumentlagarna inte verkar hjälpa något när man pratar med de på Phone House, har ni några tips på vad jag ska göra/säga för att få det jag vill ha? En ny telefon alltså, har tänkt byta den mot en Galaxy Nexus där jag lägger in pengar emellan..

2. wenom666

wenom666 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 516
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Du har rätt att häva köpet, du behöver ej acceptera en utbytesenhet. Gå in på www.fairshopping.se och lägg upp ditt klagomål där gentemot The Phonehouse så kommer dem svara dig.

3. The Phone House

The Phone House Adult Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Eller istället för att skriva på fairshopping pm:ar du mig ditt personnummer så kollar jag genom ärendet

4. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Med risk för att vara lite OT så kanske ni på TPH borde fundera på vad ni har med i era utbildningar. Antar att ni har säljutbildningar för er butikspersonal och då borde de även få lära sig hur man löser reklamationer och vilka rättigheter konsumenterna har, och inte bara hur man skall maximera merförsäljningen. Kundvård är utan tvekan det bästa sättet att maximera sin nuvarande och framtida försäljning. Är ju mer regel än undantag att det är just erat företag man läser om när det är problem med reklamationer likt detta. Så antingen är det så att er personal har sämst kunskap om KKL eller så är det någon form av företagspolicy från er sida att inte respektera kundernas rättigheter och istället försöka lägga över problemet på tillverkaren. Men era kunder har inget med tillverkaren att göra utan de har ett avtal med ER och INTE med tillverkaren.

Sent from my SE Xperia arc using Tapatalk

5. The Phone House

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Ja våra säljare har utblidning och konsumenträtt ingår i den utbildningen också. Det är förstås beklagligt att det verkar vara så mycket problem med just reklamationer och jag har vidarebefordrat både denna tråd och annan feedback till dem som kan göra något för att detta ska förbättras.

Jag vill gärna att TS skickar ett PM till mig så att jag kan gå genom ärendet och se vad som har hänt för att sedan kunna komma fram till en bra lösning.

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Får bara lägga till att det är bra gjort av TPH att finnas här för att svara på frågor. Är det av eget initiativ eller blev ni inbjudna?

7. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Håller med ovanstående, fler kedjor borde ha likadant initiativ!

8. The Phone House

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Det är något som jag pushat för och nu är det här en del av mina arbetsuppgifter :)

Dirk Diggler gillar detta.