Problem: The Phone House säljer låsta HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Dingo, 18 apr 2012.

1. Dingo

Dingo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beställde i mitten av mars en HOX från TPH med 3Total. Jag sa att jag inte ville ha en brandad och låst telefon. I fredags fick jag telefonen och blev väldigt förvånad hur mycket skitprogram Tre skyfflat i den för att vara obrandad. Blev misstänksam och beställde ett Comviq kontantkort, och mycket riktigt så är den låst. Gick till TPH och de konstaterade att den var låst, men inte brandad utan det är sk "bloatware". Så min fråga är till er som har köpt en HOX från TPH med Tre, hur mycket bloatware har ni? Bla har jag Planet 3, 3apps, 3fyll på, 3Lociloci, 3mobil-TV för att nämna några. Dessutom har jag "3 rekomenderar" på startsidan i Google Play.

2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 226
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Dom PH säljer ska ju vara olåsta/obrandade. Har inte hört nån som fått en 3 låst som du. Måste ju vara nått fel?

3. BennyB

BennyB Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Min HOX är också från TPH med 3total och den var helt obrandad och har provat både Telia och 3 SIM i den framgångsrikt.

4. Skydive

Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

TPG har ju uttryckligen skrivit här och på andra ställen att deras lurar skall vara olåsta och obrandade så i det måste dom lösa åt dig anser jag!
    Det är Inte ok alls!

5. mangomannen

mangomannen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1
    ROM:
    Cyanogen
    Jag har inget av dom uppräknade prog/apparna på min Hox inhandlad från TPH med 3total abb.

6. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 576
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Din telefon verkar brandad, är den låst och dessutom har bloatware i sig så är den till största sannolikhet brandad också. Det går att testa lätt nu, gå in på inställningar, om, programvaruuppdatering och sök efter uppdateringar. Hittar du en så är den inte brandad - hittar du ingen och sitter fortfarande på 1.26 så är den nog brandad då, vad jag vet, har 3s version inte släppts ännu.

Men har du fått en brandad från TPH när du uttryckligen bett om en obrandad och olåst så ska den inte vara brandad eller låst :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

7. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nepp, köpte 3Total med en One X, och den fungerar fint med Telenor i alla fall. Dock fans ett par bokmärken med, fast de låg tydligen på sim-kortet och var enkla att ta bort. Ingen app ifrån 3 så långt jag kan se, inte heller i Play Butik. :)

8. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Har jag också som 3-kund på min olåsta Galaxy Nexus.

9. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Med 3 så säljs det både låsta och olåsta på Phone House. Om den skickats i paket med 3 som avsändare så är beställningen lagd via 3, för att sedan skickas ifrån 3's lager till kund.

10. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 576
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, men det är ytterst sällan det görs en beställning från 3 på en telefon när TPH har ett eget lager. Det måste göras som ett tillägg i systemet om jag förstått det rätt. En telefon som beställs från TPHs lager går bara rakt igen.. Inga officiella uppgifter dock, fick höra detta från en säljare på TPH i Uppsala för någon månad sedan.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

11. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Rätt.. finns modellen i lager så tas det främst därifrån. Dock kan det vara som så att denna beställning och tecknande av abonnemang, gjordes innan den officiella säljstarten och då är det inte mhelt omöjligt att säljaren lagt ordern via 3 istället.

12. kundservicegubben

kundservicegubben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Om du beställt en olåst har du rätt att få en olåst, dvs du har rätt att häva köpet alternativt få det du beställt.

Det svåra här kan vara att bevisa vad du egentligen beställt, om det är så illa att du inte har papper på att du beställt en olåst kan det blir jobbigt. Men samtidigt så brukar inte de som säljer vara så puckade att de hävdar sin rätt, eftersom de vet att de förlorar kunder.

Om du fick ett papper då du beställde din telefon, kolla vad det står på den. Sen går du in till butiken och begär att få en olåst telefon i första hand och pengarna tillbaka i andra hand. Det brukar vara lättare att få byta, då butiken fortfarande får göra affär.