The Phone House, största idioterna någonsin

Diskussion i 'Skräp' startad av Johanboyboy, 13 apr 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Johanboyboy

Johanboyboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tjena

Måste ta det under detta forumet, och jag vill verkligen veta vilka rövhål phonehouse är.

Jag drar hela historian ifrån början:

Jag doar min hox på phonehouse, snubben tycker att jag borde ta en Xperia S istället, jag gör detta, men känner mig inte nöjd efteråt, har inte öppnat förpackningen så jag drar till en annan phonehouse butik och lämnar tillbaka den.

Detta var inga som helst problem, problemet var bara dom hade inga andra hox kvar i lager, så dom fick beställa nya, och dessa skulle komma på tisdag. Så länge fick jag ett kvitto / presentkort för den nya telefonen.

Senare på dagen så ser jag att en annan phonehouse butik har hox, jag åker dit och kollar, och visst det har dom. Jag frågar om detta går att lösa så jag får hoxen ifrån dom. Detta ska inte vara några problem, men sedan så märker personen som hjälper mig att paketet inte är packat ännu, och när paketet inte är packat ännu så kan dom inte annullera ordern.

Besviken åker jag hem, och börjar chatta med phonehouse på deras hemsida.

Får veta att han kan stoppa ordern ifrån sig, sedan kan jag avbeställa telefonen i butiken, och sedan skulle allt lösa sig. Han lovade att det skulle funka.

Jag åker till butiken som hade hox, han ber mig åka ner till den andra butiken där jag hade mitt "presentkort". Jag frågar ifall han är säker på att det kommer funka, han lovar, han dubbelkollar sedan med en person som "sitter högt upp", och han bekräftar också att det kommer funka.

Åker ännu en gång ner till butiken som jag fått mitt presentkort på, hon avbeställer telefonen och det är "happy days". Jag citerar mig själv:

"Nu får du fan lova mig att det kommer funka, jag vill inte åka till er en gång till för att ni har strulat till det eller något."
    "Nej nej, jag lovar, det ska inte vara några problem".

Åker till den andra butiken igen. Han säger att det inte går trots allt.

Allt jag får är ett "Tyvärr". Jag har fått 4 personer som lovat mig att det ska funka, och jag har fått åka fram och tillbaka mellan 2 butiker 4-5 gånger.

Fan vad sur jag blir.

2. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Tråkigt att höra!
    För mig har Phonehouse än så länge skött sig klanderfritt dock!
    Tråkigt (för dig) att jag inte kan bidra med något om "vilka rövhål dom är".
    Hoppas det löser sig för din del dock!

3. jesperjm

jesperjm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

du behöver nödvändigtvis inte generalisera TPH som idioter, utan vi kan nog konstatera att du har haft otur i ditt fall. Det är bara att stå på sig, och förhoppningsvis löser det sig för din del! :)

4. Dunda

Dunda Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vet jag att jag har rätten på min sida så brukar jag stanna kvar och nöta till dom/den fattar! Tillslut ger butiker med sig :) Man ska INTE vara snäll när det gäller business ! :)

5. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 548
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Du gör personliga påhopp, och generella mot ett helt företag med dina uttalande
    Du har precis kallat vår service-minded hjälp Toni för rövhål

Förstår absolut att du är upprörd, men detta språk tolereras inte

Skriv om utan denna ilska som konstruktiv kritik.

Tråd låst och flyttad till skräp

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.