The process com.android.phone has stopped unexpectedly

Diskussion i 'Magic' startad av Galaxy, 8 sept 2009.

1. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jaha.. problemen med Android börjar visa sig sakta men säkert..

Har fått detta "The process com.android.phone has stopped unexpectedly" som en blixt från klar himmel sen igår... inte installerat något nytt... efter detta så tappar luren signalen med nätet och jag får simkorts ikonen i notification bar... efter detta så går det inte att koppla upp sig mot något nät.. 3G/2G eller nåt sånt what so ever.. försöker välja nätverk själv och då får jag "Your SIM card does not allow a connection to this network"..:confused: alltså samma nätverk som jag använt sen jag köpte luren för ett par månader sedan.. Select Automatically går inte heller..

Android börjar likna en skarp version av Windows med sådana sjukdomar.. ja vill man ha en smartphone så får man bita i det sura äpplet då och då..

Detta leder till att jag måste starta om luren, trycka pin för att komma igång igen tills detta händer igen osv. Av googlandet så hittar jag ingen direkt lösning. Luren har fungerat utmärkt i flera mån nu... Någon som har en ide!?

2. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Innan du klagar på android för mycket, det där låter som ett SIM korts problem, hade samma problem med "Your SIM card does not allow a connection to this network" och det har inget med Android att göra utan SIM kortet efter att googlat runt och letat m.m, ring till din operatör och begär ett nytt för det där betyder att ditt e trasigt, anledningen till "The process com.android.phone has stopped unexpectedly" är pga att Android inte hittar SIM kortet så då krashat.

Efter att jag fick ett nytt SIM kort har jag aldrig fått "Your SIM card does not allow a connection to this network" igen och jag fick det flera ggr på en dag innan det.

Ungefär som att sitta och köra en bil, så visar det sig att bron man kör på e trasig, inte e det bilens fel att du faller ner då? ;P

3. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Simkortet är ett par månader gammalt, varför ska den plötsligt paja!? om det är fel på den varför fungerar allt när jag startar om luren!?

4. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Det e glapp i kortet och det kan varit dåligt redan när du fick det bara att det inte var helt paj, hade samma problem med "Your SIM card does not allow a connection to this network" som sagt och googlade det, alla som jag hitta löste sig problemet när de byte SIM kort och jag gjorde det samma och inte haft problemet efter.

5. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Har som tur två andra kort som jag kan testa med.. återkommer om det löst sig.

6. gruffy

gruffy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    En polare hade exakt det där...det enda vi lyckades lösa det med var att göra en backup på allt.. (typ MyBackup Pro) och sedan en factory reset (dvs bort med alla saker). Boota om och sedan lägga tillbaka det han ville ha.

Efter detta funkade foffen fint igen... hoppas att det löser sig för dig.
    /Gruffy

7. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Prova med flygplansläge på och av istället för att starta om när det inträffar, så sparar du lite tid. Jag hade detta problem någon enstaka gång med en tidig nk02- eller Hero-ROM men det var bara att flasha om så försvann det. Dock tycker jag det är märkligt om du kör en original-ROM så det kan mycket väl vara något problem med kortet. Inte så att det blivit kladdigt/smutsigt/skadat?

8. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det har jag provat och det fungerade inte.. kunde inte se något synligt fel med simkortet och provade med mitt kontant kort sen igår kväll och samma sak hände så nu utesluter jag att det är simkortet även om jag BARA har provat 2 st :)
    Ska ta backup på allt och återställa luren och se om det hjälper... sen får det bli garantin..

Last edited: 9 sept 2009