Themes till sin Liquid

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Tibbelit, 16 april 2010.

1. Tibbelit

Tibbelit Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Har nyligen uppgraderat min Liquid till 2.1. (Xian). Jag underar lite om teman.
    Jag hittade någon sida på nätet med "hemmagjorda" teman. Är det bara att flasha på dessa? Eller hur fungerar det när man vill lägga in dessa?

Samt vet ni var det finns många snygga teman att välja på? Goa delade ju med sig sitt tema här. Det är typ sådana teman jag menar :)

// Tibbelit

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

nej nej flasha aldrig ett tema rätt över då chansen är stor att telefonen bootloopar lr något. Det beror på framework filerna som är väldigt olika från rom till rom och androidversioner emellan. det är väldigt olika strukturer på teman och bara det lilla jag gjorde vilket inte var mkt men det tog 1 timme lr nåt sånt och innebär ruggigt mkt trial and error.
    Men om du hittar ett tema så säg till så ska jag se om jag kan porta det åt dig till liquid.

3. Tibbelit

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej igen.

Jag ändrade min homescreen till "Launcher2" eller vad den hette. Hur gör jag för att få tillbaka det till Androids "vanliga" homescreen? Det stod något när man ändrade (hur man skulle ändra tillbaka) men jag hittar inte det!

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

menu--settings---applications---manage applications---launcher2 lr nåt i den stilen---clear defaults

5. Zinken

Zinken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Gå in på settings -> applications -> manage applications. Välj Launcher2 och klicka Clear Defaults.

Sen kan du dubbelklicka på home och få välja default launcher igen...

6. Tibbelit

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Perfekt tack :-)