Fråga: Tid på batteriet?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Bikarbonat, 11 apr 2012.

1. Bikarbonat

Bikarbonat Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick min One X idag, bara haft den nu i några timmar faktiskt och den sitter på laddning.

Det jag var lite orolig över var att telefonen var urladdad när jag fick den. Möjligt att lite kräm var kvar men det startade iaf inte.. Vad jag förstår så är inte det helt bra för dagens batterier att laddas ur helt?

Sen kikade jag också på batteriets användning och hur länge det har använts. Då står det 9 dagar 13 timmar osv. Själv har jag bara haft den i några timmar hehe :)
    Betyder kanske bara att telefonen legat i standby i lådan och laddat ur till en viss gräns? Vad tror ni?

2. arvesen

arvesen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Min var åxo urladdad när jag fick den!
    Batteriet har ett skyddssystem, som gör att telefonen stänger av sig själv innan batteriet är helt slut! Så det är ingen fara.

Bikarbonat gillar detta.
  3. Bikarbonat

Bikarbonat Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick ett svar från HTC också där dom sa att batteriet faktiskt under dom första 10 gångerna mår bra av att laddas ur, vilket ska öka kapacitet och livslängd. Så jag antar att det stämmer precis som förut :)

Måste säga att än så länge har telefonen verkligen levt upp till mina förväntningar. Den flyter bra och Sense 4.0 är riktigt schysst. Bara att hålla i telefonen, känna på den och se skärmen är en ren fröjd :)