Tidningar och Nyheter?

Diskussion i 'Applikationer' startad av behedwin, 12 sept 2012.

1. behedwin

behedwin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag letar efter en bra app att läsa nyheter i.
    Jag vill ha tillgång till många tidningar och kunna lägga in mina egna RSS flöden.
    När jag säger tidningar, så menar jag Svenska.

Idag har jag Greader och ingen för tidningar.
    Jag har prövat dom där flashiga flipboard apparna och de är väldigt snygga men knappast användbara för att ha koll på vad man läst och vad man inte läst och ge överblick.

Tips?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag tycker Google Currents verkar bra. Dock läser jag sällan nyheter och RSS-flöden på mobilen. Det ger för dålig överblick och tar för lång tid jämfört med att använda en vanlig dator och webbläsare.

Jag har lagt in alla mina RSS-flöden från Google Reader (finns en jättebra funktion för det) och det fungerar bra. Antalet svenska tidningar är nog begränsat, men det är inga problem att läsa deras RSS:er.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.currents

Turritops gillar detta.
  3. Turritops

Turritops Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Började kika runt lite och har för stunden fastnat för Pulse (både app och webb) som verkar fylla mina behov av att följa flöden både från tidningar och andra ställen. Grunden är Google Reader som jag tycker fungerar bäst för att hantera och hitta flödena men det är enkelt att importera dem därifrån i Pulse.

För att läsa hela tidningar använder jag förstås Zinply.

Last edited: 13 sept 2012