Tjenare, jag kör CM 5.0.8t4 just nu och tycker den funkar alldeles utmärkt, men sen jag började köra CM 5.0.x rommarna så har tiden i min telefon blivit konstig, de har liksom flytit på tidigare med de andra rommarna... Stockholm finns inte att välja i Tidszon listan utan jag får välja London som också ligger GMT+1, för det är väll där vi ligger? Av någon anledning hamnar klockan en timma bakåt iaf, visst det är enkelt att ändra osv men frågan är om Greenwichtiden (London) kör med sommartid eller inte (daylight saving), dessa inställningar finns inte alls heller vilket jag vill minnas ha sett förut... Går det lägga till tidszoner osv? Jag kanske är helt ute och cycklar men detta är något jag gått runt och stört mig på ett par dagar nu...
Nu när vi har sommartid så måste du välja någon stad som har GMT+2, England ligger ju alltid 1 timme efter oss.
Välj Amsterdam/Berlin som är precis samma tidszon som oss och precis som Toneloc säger så är vi GMT+2 när vi har sommartid.
Jag i mitt trötta sinne hade fått för mig att vi var GMT+0 på vintern och +1 på sommaren, tackar för upplysningen!