Tiget WG3

Discussion in 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' started by moffen, Feb 24, 2010.

1. moffen

moffen Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har kollat runt lite efter en ny mobil, sen min förra havirerade och tänkte att det kanske är dax att testa en kina telefon, hört och läst väldigt mycket bra om just denna, att den ska vara snabb och klarar av java och flash, och att den är byggd väldigt stabilt, så nu kommer min fråga, vet någon ifall det skulle kunna gå att få in android på den som os ? jag känner en i kina nämligen som kan köpa en åt mig för 600 kr, och tänkte att det kan nog vara värt det :P ifall man gemför med vad man får för mobil för 600 kr här

http://www.sourcinggate.com/tiger-wg3-quadband-tv-cellphone-with-wifi-java-white-p-6371.html

Ja just d, den kör MTK vad jag vet

Last edited: Feb 24, 2010
  2. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Personligen så skulle jag aldrig fått för mig att lägga pengar på någon billig Kina-kopia. Skulle sparat ihop lite mer pengar och köpt en riktigt telefon istället.

Köper man något där ifrån så vet man aldrig vad man får, plus att om den går sönder (vilket är rätt så troligt att den gör) så vet man inte direkt hur garantin fungerar, om den ens har någon garanti och då får man antagligen skicka den till Kina för att få den fixad och det betalar nog inte tillverkaren.

På de bilderna så ser den ut som en riktigt billig htc-klopia. Och antennen vafan är det? :P den ser riktigt kantig och plastig ut men antar att man får vad man betalar för :P
    Detta är dock bara min personliga åsikt. Skulle varit intressant om du köpte en och se vad du får för pengarna :)

Och till frågan om det går att köra android på den, har inte tillverkaren gått ut och sagt att den stödjer det, eller någon haxxor har programerat ihop en version som går att peta in så tvivlar jag på att det går.
    Men vad vet jag :) Skulle varit kul att se!

Last edited: Feb 24, 2010
  3. Sangilak

Sangilak Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
  5. moffen

moffen Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

vet inte riktigt hört läst på div forum och folk tycker att själva höljet är bra gjort och bra kvalitet samma sak med hårdvaran, deta känns som en liten dyrare kopia, sen är jag alltid öppet till att testa nya produkter och märken :) så jag bryr mig inte så mycket ifall det är en kopa eller inte, jag bryr mig mera om prestanda och känsla, och jag gemför inte den med orginalet heler :)

sen är det bra att den har stöd för 2 simkort och flash något som andra touch telefoner har svårt med :)

och 600 kr är inte så mycket, så jag tror jag beställer en och får återkomma med en review helt enkelt :D och ska fortsätta kolla runt om det går att få in android i den, vet andra kopior som kör med samma os och liknande hårdvara som stöder android, och har sätt nån variant av denne telefon som kör android, så jag ska försöka så gott jag kan att få in det på denna