Tips: Till er som köpt Z2an från The phonehouse!

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Cygnus, 1 maj 2014.

1. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Jag förbeställde min Z2 hos the Phonehouse just för att de på sin hemsida skrev att ett brusreducerande headset ingår i förpackningen tillsammans med Smartbandet, vilket det inte gjorde hos tele2. När jag så i tisdags hämtade ut telefonen så ingick så klart inget brusreducerande headset! Först så ville tjejen i butiken hävda att det var ett simpelt tryckfel och att det inte var något som gick att göra något åt men jag stod på mig och hävdade min rätt till "annonserat gäller" och efter att hon hade ringt runt till både Sony och sitt huvudkontor så medgav de att jag har rätt till ett sådant headset samt att det står fel på hemsidan för tanken är inte att det ska ingå ett brusreducerande i deras bundling!

Så ni som också beställt ifrån dem får gärna skriva här och berätta hur ni löste det!

2. Cygnus

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Ser att de nu ändrat på sin hemsida! Nu står det att det ingår "ett headset" istället för "ett brusreducerande"...

3. plawsworth

plawsworth Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

fick min hemskickad bokad med Tre abonnemang och fick vanligt headset men hade inte sett text om att något annat skulle ingå så orkar inte klaga hos dem. Däremot överhettas enheten väldigt enkelt så skall byta mitt exemplar och hoppas det var måndagsex endast och inte konstruktionsfel av episk proportion..

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 361
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Var det inte bara med Telia det ingick? Vet ju att det åtminstone är den enda operatör som skickar med det.

5. inact_0036

inact_0036 Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    545

MINA ENHETER

även halebop ingick dom hörlurarna.

6. Cygnus

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Förvisso men försäljningsstället har ett ansvar för tryckfel. Så är det i alla butiker. Är du på Ica och de har annonserat fel pris på bananerna (inom ett rimligt prisspann givetvis) så har du rätt att köpa dem för det. Så jag stod på mig och sa att jag förväntar mig att de tar ansvar för sitt tryckfel mot mig som kund. Mycket handlar ju om "pondus" och övertygelse mot personalen, de kör ju gärna över en om man visar sig osäker på sin sak. Hur som helst så var beskedet jag fick att de inte har de brusreducerande hörlurarna som en artikel i sitt system men de ska göra en specialare för mig och beställa in dem från Sony. De hör av sig när de har fått in dem var svaret och då får jag dem kostnadsfritt!