Till S23 Ultra från S10 överföring etc???

Diskussion i 'Galaxy S23 Ultra' startad av GATUPLAN, 2 apr 2023.

Taggar:
  1. GATUPLAN

GATUPLAN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Hej Jag har beställt en S23 Ultra 1tb, väntar ff på den. Hur ska jag överföra allt från en S10 (med MicroSD). Samt är det extra viktigt att alla sms, samtalslogg är med och i rätt ordning. Det som är på själva MicroSD kortet (S10) ska också överföras till Ultran.
    Nu har jag valt en Exklusiv färg "Graphite" och måste vänta (viste inte att det är väntetid upp till 6 veckor) men någon i forumet har sagt att det finns chans att jag får den inom ca 2 veckor. Så jag hoppas verkligen att det kommer snabbt.

Är lite nervös ang överföringen och allt KAN NI RÅDA, GE TIPS, ETC???

TACK

2. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 175
    Smart Switch fixar det mesta, jag är dock osäker på hur det är med SMS och samtalslogg, eventuellt får du använda någon app för det som gör backup och återställer från backupen, se ex.vis denna tråd!

3. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Själv brukar jag göra backup via google (säkerhetskopia) samt via Samsung cloud och jag har alltid fått tillbaka samtalsloggar och sms när jag är inloggad på den nya och gjort återställning.
    Tror det är framförallt Samsung cloud som brukar föra över allt som meddelande, samtalsloggar och appar, dock tar den ingen backup på själva appen utan endast installerar apparna på den nya och skall man ha tillbaka information i appen måste man göra en backup inifrån appen.
    SD kortet beror lite på vad det är som skall flyttas över, men enklast är väl att föra över det via en dator.
    Kopiera över allt från SD kortet till en mapp på datorn som du sen kan föra över till den nya telefonen.

Sen brukar jag även göra en kopia av telefonens interna lagring till datorn, på så sätt kan enkelt lägga tillbaka de filer som eventuellt saknas efter återställningen.

Kristy gillar detta.
  4. Blåkläder

Blåkläder Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Sms flyttas över i rätt ordning med smart switch. Dock osäker på samtalslogg.

Kristy gillar detta.
  5. osvanberg

osvanberg Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    373
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 16e
    Samtalslogg flyttas oxå korrekt med Smart Switch.

Blåkläder gillar detta.
  6. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Hej
    Har en S10 + MicroSD kort
    Väntar på min S23 Ultra 1tb Graphite

Hur flyttar jag allt från S10 inklusive bilder och filmer från MicroSD, meddelande och samtalslogg i rätt ordning, alla konto, mail, Google, appar etc. Det var länge sedan jag bytt telefon eftersom jag bojkottar pga avsaknad av MicroSD och måste göra det nu då min S10 har några år på nacken och vad jag minns så var det enbart bankID jag fick göra i efterhand och allt annat flyttade jag automatiskt. Men inget mkt minne.

Hur blir det nu???

TACK

7. cjb

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Varför postar du frågorna i S22 U forumet?
    Tror du får mer svar i S23 U forumet.
    Galaxy S23 Ultra

8. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

Last edited: 4 apr 2023
  9. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Oj sorry
    Jag råkat skapa tråd i fel rubrik dvs S22 ultra. Sedan hittar jag inte den på 23 ultra och trodde att den aldrig skapades.
    Sen varför jag gör samma fel igen och skapar samma tråd i S22 ultra vet jag inte. Det är något som spökar här.

BER OM URSÄKT

10. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

OK TACK
    Jag försöker göra mitt bästa hoppas det blir enkelt.
    Jag väntar ff på min ultra pga färgen.
    Men hoppas att jag får den snart.

Tack

11. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

Du har svarat i den andra tråden så uppenbarligen skapades den o_O du kan alltid kolla i din profil för att se dina egna inlägg och trådar som du skapat.

Kristy gillar detta.
  12. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Blir inte klok på detta. Blivit för gammal kanske. Jag ville egentligen lägga det i "S23 ultra snabba frågor o svar" men under "snabba frågor och svar" hittar jag inte knapp som startar ny tråd. Så det är egentligen flera trådar som skulle dit och till slut hamnat annanstans.

Tack

13. cjb

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Lite tips.

I en tråd skapar du ingen ny tråd utan bara postar din fråga.
    Så om du vill lägga något i "snabba frågor och svar" så bara gör du ett inlägg i den tråden.

Nya trådar skapas i forumdelarna, t.ex. "Galaxy S23 Ultra" eller vilken telefon det nu gäller.
    Finns trådar redan som tar upp din fråga så använder man dom istället för ny tråd om samma ämne.

Kristy och jnsson gillar detta.
  14. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Ok ok sorry. Mitt fel då jag uppfattade att "Snabba frågor och svar" var en forumdel. Av någon konstig anledning fattar jag inte att det redan ÄR en tråd.
    Jobbar typ varje natt och är nyvaken när jag skriver här, samt mega problem med blodsockret...
    Jag ber om ursäkt.

15. GATUPLAN

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Tjena
    Jag fick hjälp på Elgiganten med skärmskydd och överföring. MEN appar blev ok, men galleriet och album är bara stök, bilder och filmer från microSD kortet är inte med. SMS och MMS är inte med.

Jag måste nu nollställa nya telefonen och börja om med smart switch!
    Kommer smart switch lägga alla album i rätt ordning som i gamla telefonen typ?

Hur lång är uppskattningtid? Om det är typ 384 GB. Elgiganten höll på 4 timmar via datorn och ändå var inte grejer från microSD inte med.
    Men smart switch måste vara snabbare.

Viktigt att planera tiden då jag jobbar varje natt och måste hinna ladda den gamla telefonen inför jobb om den nya inte är klar.
    Uppskattad överförings tid och hur kommer galleri och album att se ut efter smart switch???

TACK

16. Kenta2

Kenta2 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    113
    Min Smart Switch från S22+ till S23U med USB-C kabel mellan tfn gick på under ca 30 min. med många appar. Jag hade då inte några 3-400 GB i bilder att föra över (har Google Foto som backup/synk).

Glöm inte att göra backup av den gamla tfn mot Samsung Cloud och välj den data du vill backa up i inställningar. SMS/MMS kommer med.

Med tanke på att du har mycket GB i bilder och film på ditt SD-kort så antar jag att du har annan backup än att allt finns på SD-kort och nu skall in i den nya tfn. Samsung Gallery/Onedrive finns samt Google Foto tex. med månadsprenumeration. Om den gamla tfn laddar upp dina bilder/filmer i cloud så kan du använda den nya tfn och se hur bilderna dyker upp i din nya tfn utan ställtid.

Kristy gillar detta.