Övrigt: Tillbaka med luren

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av glennk, 24 mar 2012.

1. glennk

glennk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

På måndag lämnar jag tillbaka min Xperia S till PhoneHouse.

Bakstycket glappar (hur fan tänkte man när man inte helgjöt chassit och satte en liten lucka till sim-kortet?) och nedre delen (under plexit med antennen) glappar mer än lovligt.

Inte så farligt ännu, men om den glappar på detta viset efter tio dagar, hur ska det då vara efter ett par månader eller ett år? Det känns inte heller som jag vil byta till en ny eftersom problemet uppstått just i de få skarvar som finns.

Någon annan som har glapp i nederdelen av luren?

Förbaskat synd för jag gillar ju luren i övrigt.

Vet någon hur PhoneHouse ser på sådana byte? Pratade med en annan PhoneHouse än där jag köpte den och han menar att det inte bör vara problem att byta till en helt annan lur om jag vill. Vad tror ni om det?

/Glenn

2. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min glappade lite i början men jag upptäkte att den inte satt fast ordentligt.. kollat så den sitter ordentligt?

3. H3rr4n

H3rr4n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

MINA ENHETER

Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Min har inte glappat över huvudtaget. Allting sitter perfekt. Det kan ju alltid vara variationer i kvalitet mellan olika exemplar så skulle nog satsat på att byta den mot en ny.

4. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Mitt bakstycke glappade i början, tills jag upptäckte att jag inte satte fast det ordentligt till att börja med. Sedan dess har det inte glappat alls. Nederdelen har däremot aldrig glappat.

Synd att du känner dig nödgad att lämna tillbaka den, men hoppas du blir nöjd med den telefon du tar istället, oavsett modell och märke.

5. glennk

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Är det inte det som är själva problemet? Att den inte sitter fast ordentligt? Hur löste du problemet? Bara tryckte till den?

6. viktornn

viktornn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Eftersom det är så många som har problem med glappande bakstycke, även för mig gnekar det och sviktar en aningen.

Är det ingen som har något tips om hur man får "fast" bakstycket på något vis?
    jag har testat lite med en väldigt tunn kartongbit som jag la bakom där. Det funkade en stund, tills jag märkte att den hade glidit runt lite och lagt sig på andra sidan, och då sviktade den ganska mycket mer.

Så min fråga är: Är det någon hemmafixare som har något bra tips för att få fast bakstycket?

7. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Plexit med antennen??? Menar du glasdelen?

8. gizero

gizero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja, självklart menar han det.

9. Soeterlund

Soeterlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har samma problem, och som du säger, bottendelen glappar (och knakar) redan ganska mycket vad ska den då göra om några månader. Har mailat cdon och väntar svar på måndag, men inte bör vell dom ge mig några problem att använda ångerrätten?
    Nån som har erfarenhet av att använda ångerrätten på cdon?

10. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Tror inte CDON.COM ger dig problem. Väntetid kan de nog inget göra åt iofs. Min erfarenhet av dem är att kontakta dem här via forumet (PM alltså) istället för via hemsidan för snabba svar.

Soeterlund gillar detta.
  11. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Bra, då är jag med på vart han menar på luren. :-)

12. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Man har (tycker iallafall jag) inte hört så mycket om det där problemet som du och killen som startade denna tråden upptäckt, förutom locket då. Men knackande under glaslisten kan ju vara en barnsjukdom, eller måndags ex. Lämna tillbaka den och se om Se kan fixa det. Batteriluckan har man oroande nog hört talas om mer. Något man märker på sin gamla arc S är ju att den efter ett tag bli liksom glappare och lösare vilket blir värre när man skall ta byta minneskort eller något. Så antagligen är det väl så att locket öppnas en gång sedan skall man inte öppna luckan mer. Man kan nog lämna in den för det problemet också.

13. glennk

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Var inne på Phone House idag och säljaren ville skicka iväg luren. Ska tillbaka i morgon och få prata med butikschefen.

Hon konfirmerade att bakstycket är ett problem på ganska många SXS men att bottendelen glappar hade hon inte hört tidigare.

Får väl se vad chefen säger i morgon. I värsta fall får jag väl vara utan luren några veckor. Har en Sensation som backup så jag är ju inte direkt strandsatt. Men surt är det oavsett vilket.

14. Pixo

Pixo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Trodde min bakplåt hade börjat glappa jag med häromdan tills jag kom på att jag hade fingret på hdmi-gummiskyddet :S
    Inget som glappar på min lur men däremot så har skärmen börjat få den där nu berömda gulaktiga nyansen nere vid knappraden.

15. glennk

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det blev service. 2-4 veckor ska det ta. :mad:

Å andra sidan kanske Sony har hunnit släppa ICS när luren kommer tillbaka. :)

Last edited: 27 mar 2012
  16. Aemo

Aemo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Botten på min glappar den med. Bara aningens & på ena sidan, men ändå oroväckande.
    I vilket fall ska luren DOA's imorn pga andra fel(mediamarkt har 14 dagar), så förhoppningsvis är nästa i bättre skick.

17. GlennWi

GlennWi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min med, på högra sidan :/

18. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Ska man börja bli orolig för bottendelen alltså!? Nu när jag tänker på det så kanske det inte är bra att luren hamnar i lägen där den "hävar" mot nedre delen!! Man vill ju inte att det ska börja glappa efter ett tag!! Någon som vet hur nedre delen är byggd!? Hur sitter det ihop!? för det är väl tre delar som på något sätt sitter ihop.. limm!? :P

19. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Tur man har det här forumet. Hade tänkt köpa telefonen men avvaktade för att se vad det skrevs här på forumet. Tur var väl det med vad det verkar en hel del irriterande problem. Sprickproblemet på Arc är ju en struntsak jämfört med vad som rapporterats på S. Verkar ju vara rätt stor risk att få en krånglande telefon. Ingen mer Sony för mig på ett tag. Eller är jag för nojjig? Lär väl ta ett bra tag innan Sony ev fixat glappet och gula skärmen och då är det väl en intressantare telefon ute.

20. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Du är nog lite nojiig :P om du surfar i de flesta forum så hittar du problem med de flesta lurar o kommer nog aldrig hitta nåt o bli nöjd med. När lurar släpps läggs dessa under ett mikroskop och då är vartenda liten detalj en deal breaker.
    Sen finns det ju alltid risk o få en måndags exemplar etc.. sen så kanske folk misskött sina lurar o fått sina problem. En polare gnällde som fan på backluckan tills han kom på att hans klippta sim inte satt inte ända och tryckte upp luckan lite o där av glappt.. doh :eek:

Sen är många issues bara en skitsak och inget som gör luren obruklig!! Xperia S för ca 4000kr om inte ens mindre som inte ens är 2v gammal är en riktigt bra deal imo!! Vad kostade SGII när den kom!?

Glöm inte o väga fördelar mot nackdelar!