Tillbaka till Android, tips på telefon?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Stefan1987, 30 jan 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Stefan1987

Stefan1987 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej! Under dom senaste åren har jag haft ett par Android telefoner. Den första var HTC Desire HD, sedan Sony Ericsson Xperia Arc och efter det Samsung Galaxy Nexus, samt att jag äger en Asus Nexus 7 som jag använder här hemma. Efter min Galaxy Nexus blev jag sugen att prova på hur iPhone känns. Så jag köpte mig en iPhone 4 och för ett drygt år sedan skaffade jag mig en iPhone 5. Helt nöjd med mina iPhone telefoner, det känns dock lite trist att kunna vänta på "Jailbreak". Så jag funderar över att gå tillbaka till Android men jag vet inte vad jag ska välja. Jag har inga som helst problem att välja något som är gammalt eller som inte är populärt. Nexus 4 är något jag skulle känna tänka mig, gillar att baksidan är gjort av glas samt att dessa prickarna skiftar beroende på solljus. Min Nexus 7 är rootad och det är alltid kul med olika rom's osv.

Har även hört att det är någon ny LG som ska komma lanseras snart, någon med "böjd" skärm. Verkar riktigt intressant och spännande att få testa på sånt. Aldrig ägt en telefon från LG, har dock TV och hemmabiosystem från LG där kvalitén är kanon. Letar efter något som är snarlikt iPhone, både i storlek och hur den är byggd. Nu har jag absolut ingen koll på hur telefon tillverkas idag, men när jag körde Android så var det i princip bara plast.

Nexus 4 kostar endast 2690:- på Netonnet, vet själv att det är bra pris för en schysst telefon. Ska man slå till eller finns det något annat intressant som lanseras snart? Telefonen får väldigt gärna vara i något som glänser tillsammans med aluminium och inte i någon matt färg och plast.

/ Stefan

2. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Titta på LG Optimus G, kostar som en Nexus 4 men är mer hårdvara för pengarna.

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

dock är väl optimus g extremt plastig ?

4. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Du tänker på G2? Optimus G har glasbaksida precis som Nexus 4.

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ofan tänket på lg-luren som var flaggskepp innan G2... den var typ bara plast.

6. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Optimus G var flaggskep innan G2 och den har lika mycket glas som Nexus 4 (Nexus 4 är ju gjord efter den). Kanske är LG 4X du tänker på då, den har jag inte provat.

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Kan absolut vara så bara att jag fick för mig det var tvärtom :)
    I stand corrected

8. AndroidTjej

AndroidTjej Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sony har den senaste i topp, tror den heter Z1

9. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

Sony xperia Z1 compact låter exakt som den telefonen du söker, det är den telefon som finns just nu som kommer närmast Iphone 4/s i både storlek och Byggnadskvalité. Inte jättemycket större och har en glasbaksida med metallram. Om du vill ha en större telefon men ändå ha byggnadskvalitén från Iphone så skulle jag rekommendera den större Sony Xperia Z1. Ta en titt i forumsdelen för Z1 compact. https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=262

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.