Tillbakalämnad

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Telemannen, 27 dec 2010.

1. Telemannen

Telemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Efter två omgångar på verkstaden för att skärmen hängde sig i "svart läge" och att det inte gick att avsluta samtalet eller komma åt någon funktion samt att den tappade kontakten med bilens bluetooth hela tiden, så lämnade jag tillbaka min HTC DESIRE.

Upplysningsvis fungerade inte synkroniseringsprogrammet heller som var medlevererat. Motsvarande fel på synkroniseringsprogrammet hade jag på den Samsung Galaxy S som jag hade innan men lämnade tillbaka (Samsungs program hette KIES).

Undrar varför alla berömmer androidtelefonerna när de är så tveksamma i funktionen. Det räcker inte att en telefon är snygg och att det i framtiden kan komma en app som gör att den fungerar. Telefoner skall fungera här och nu.

Har så länge köpt en billig Huawei U8500-telefon i avvaktan att få byta upp mig till en Nokia, väntar på E7. (Nokia brukar bygga telefoner som går att ringa med...:teeth:

Last edited: 28 dec 2010
  2. Fegge86

Fegge86 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    iPhone 13 pro max
    Platta:
    iPad 10.1 5:e generationen
    Va va det för telefon som som hela tiden hängde sig då??

3. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Skulle gissa att det var en Desire eftersom att han postar på Desire-forumet... Jag finner personligen att det är svårt att kalla årets telefon 2010 "tveksam i funktionen"... men som med allt så finns det måndagsexemplar... och ju fler telefoner som säljs av en viss modell desto fler måndagsexemplar säljs också av din givna modellen... i detta fall är det Desire. Om man skulle tro allt på forumet så skulle troligen Desire vara den sämsta telefonen som någonsin tillverkats... men som sagt, jag har svårt att tro att årets telefon 2010 skulle vara så dålig...

4. Bumpa Berra

Bumpa Berra Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det där låter ju inte bra, precis så var min Nokia N97.
    Min Z går däremot som en dröm jämfört......

5. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Misstänker att han fått en defekt telefon. Problem med att skärmen inte vaknar
    efter samtal är ett känd problem med proximity-sensorn som har i uppgift att
    notera när du lyfter mobilen mot ansiktet och då släcka skärmen så man inte av
    misstag trycker på skärmen med kinden. Tyvärr har den förekommit problem att
    den inte känner av att man tar bort mobilen från kinden och misslyckas då med
    att återaktivera skärmen.

När det sedan gäller htc sync så är det knappast mobilens fel, utan mer programvarans.
    Precis som trådskaparen säger har han haft samma problem med en samsung och
    sanningen är den att oavsett märke och mobil så är de där synk-programmet oftast mer
    problem än hjälpredor. Ser dock inte orsaken varför man skall använda sig av dessa
    då det finns betydligt bättre programvaror eller direktsynk i dagens mobiler.
    Synk-program är föråldrade och dåligt programmerade.

6. Telemannen

Telemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

När det gäller telefonen så måhända var mitt exemplar trastigt, dock att, trots två gånger på verkstad, ingen åtgärd gjordes. Telefonen var iväg sammanlagt nästan fem veckor.

När det gäller synkprogrammen skickas de med till telefonen. Inte heller telefonsupporten kunde upplysa om varför de inte fungerade. Inte heller kunde de hänvisa till vilka program som skulle användas istället. -- Det räcker inte med att konstatera att det finns jättebra program, kunskapen måste ut till användarna också.

7. robe42

robe42 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kommer inte direkt tillföra något här, men enbart fem veckor för TVÅ vänder till förmodligen Anono, där har du haft ett sjuhelvetes flyt! Och till det att dem visserligen inte fixade felet (mer regel än undantag), utan att inget annat nytt var sönder när du fick tillbaka den, detta var galet bra.