Tillbehör till sin nya Milestone

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av Joko, 15 maj 2010.

1. Joko

Joko Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tja

Precis lagt en order hos expansys och är snart (förhoppningsvis) en ägare av min första androidlur :)

Bara undrar om ni har nått förslag på vart man kan köpa screen-protectors och nått skyddsskal till sin nya ögonsten? Vad jag förstår så är det skillnad i storlek mellan droid och milestone så det är väl ingen bra idé och handla från ebay.com. Man kanske ska satsa på ebay.co.uk eller ebay.de????

Va sägs?

2. stefancrs

stefancrs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Skillnad i storlek? Det tror jag inte. Men det finns för milestone på ebay.com också

3. stefancrs

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag kör förövrigt utan... Om du vill skydda din Milestone mot skador så är ett case viktigare, den svarta lackan blir ganska lätt repad längs kanterna runt skärmen.

4. Joko

Joko Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

tja igen

Köpte precis ett case plus screen protector för 75SEK på ebay.com :)
    Hoppas det kommer hem någorlunda snart.
    Sen blir det till att börja roota o ha sig. Hoppas det inte blir för meckigt känner mig som en total newb :o

5. stefancrs

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Observera att det skiljer rätt så mycket i kvalitet på prylarna :) Jag och sambon köpte cases till våra, från samma ebay-butik. Det ena ingick i ett kit med billaddare etc, och det andra var separat. Det i kittet var mycket trevligare (mjukare och noggrannare svartfärgat, det andra var ljus vid kanterna, asfult).

Bägge har dock pajat :)

6. Joko

Joko Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

haha ok :) ja jag förväntar mig inget formgjutet fantastiskt för 75 spänn. Vad kör du/ni med för skydd då? Du påpekade ju att det är viktigare att skydda mobben i sig än skärmen är detta för att skärmen är så pass tålig eller?

JoKO

7. stefancrs

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har faktiskt inte en aning om vad för skydd det är, tror de var fett "no-name" :) Men de sitter som sagt inte på längre, de pajade ju :)

Skärmen är ju av glas, så den är rätt så reptålig ja. Några få repor har jag väl fått, som man ser om man vinklar glaset rätt i rätt ljus, men det är ju absolut inte att jämföra med en plastskärm som i jämförelse blir helt sönderrepad.

Är man nojig så kan man ju köra med skydd ändå. Och byta när skyddet blir fult.

8. marketinteraction

marketinteraction Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Stefan,

Bara ett litet tips på vägen - jag tappade min i marken på lite grus och det blev en stor spricka över hela dispayen. Så en tunn plastfilm är nog att rekomendera.
    (Telefonen fungerar fortfarande.. fast sprickan är inte snygg.. om ngn har tips på vart det går att laga så e jag öppen för förslag)

//Jakob :cool:

9. stefancrs

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Plastfilm hade högst troligen inte skyddat mot sprickbildning. Ett case skulle eventuellt gjort dock. Plastfilm skyddar endast mot repor egentligen.

10. meatsushi

meatsushi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Värt att nämnas som ett alternativ är en iPod-strumpa, har kört det sedan köp för några månader sedan, och min telefon är fortfarande som ny utvändigt. Ett stort plus är att strumpan till viss del absorberar fettfläckarna på skärmen. Minus då för att man måste ta av strumpan om man vill göra nåt annat än att höja/sänka volymen, ingen större irritationsfaktor för mig personligen dock.

11. linkan

linkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själv är jag emot skydd (av alla dess sorter.. ;P ) men jag hittade en snygg och ganska slimmad "strumpa" på Telia butiken, Bugatti tror jag den heter. Det var ungefär som N1ans medföljande skydd.
    FYI :)

12. bono82

bono82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon som har tips på en bra och helst billig bilhållare? köpte nån billig variant på ebay men den hade 0 förmåga att fästa i vindrutan :( alltid köpt hållare till lurar därifrån men ibland får man väl skräp..

13. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag har en robust, tysktillverkad sak från Kjell & co som gick på ca 300:-. man får köpa den i två delar, en som fästs vid rutan och en som håller fast mobilen. den heter eller beskrivs som "kraftig svanhals" iirc.

14. suzpel

suzpel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har beställt två stycken orginal "Motorola Droid" hållare från USA på Ebay.
    Orginal slår alltid kopior i passform och du får med magneten som kickar igång car dock mode.
    Betalade ca 20 dollar inklusive frakt per styck.
    Tar ca en vecka att få hem från USA.

// Suzpel