Hej, nån som har köpt dockan BSC10? http://www.sonymobile.com/se/products/accessories/bluetooth-speaker-with-magnetic-charging-pad-bsc10/ Sony själva verkar inte ha den i sin webshop, den kanske inte har släppts än? Hoppades kunna använda stället till min xperia z telefon, men även om magnetkontakten är densamma så är stället för vekt för en tablet.
Nja möjligt att den då står upp, men jag vill kunna skriva på plattan då den står i stället. Och vrida på den, för den kommer funka som digital fotoram när den står och slöar.
Köpte det vanliga magnetstället istället, direkt från Sony. Lite dyrt, de skickade inte ens med en laddare till stället =/
Köpte detta fodral via Amazon (http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00JB3ESSW/?tag=swedroid-21). Färgen är lite mörkare röd än det ser ut på bilden hos Amazon. Fungerar mkt bra. Lägger inte på mkt på storleken för plattan och det känns lite lugnare att ha den skyddad än att låta den ligga oskyddat i väskan. Funktionen för att ställa plattan funkar helt ok. Definitivt nöjd med köpet.
Köpte en magnetladdare rekommenderas, http://www.ebay.com/itm/Magnetic-Ch...Phone_PDA_Cables_Adapters&hash=item27e14078f8
Jag köpte flipskyddet som man kan köpa på Sonys hemsida. Det kostade 450 kr typ. Vill bara säga att kvaliteten är utmärkt och att det inte tog många dagar för det att komma med dhl. Sitter perfekt och gör vad det ska. Jag tycker att en så fin platta förtjänar fina tillbehör Skickat från min LG-D802 via Tapatalk 2
Jag är lite intresserad av antingen Sony MDR-10RBT, eller Sony MDR-1RBT. Dels för att jag själv har en Sony Z2 (både platta & mobil) och är intresserad av NFC, som fungerat bra med de tllbehör jag har idag. Sen kan jag också tycka att det kan vara en fördel med just inbyggd mic vid de tillfällena den är kopplad till mobilen och inte surfplattan. Den trådlösa bekvämligheten får gå före den perfekta ljudkvalitén som många pratar om, då jag inte lyssnar så mycket på musik och bara är ute efter ett par godkännda trådlösa hörlurar. Så länge man kan höra musik, ljud, röster, effekter m.m. i spel och filmer är jag nöjd. Vet inte riktigt hur viktigt det är med "noice canceling", men är ute efter bekväma och prisvärda trådlösa hörlurar som fixar uppgiften. Jag har redan en vanlig handsfree med in-ear pluggar för när jag är ute med mobilen på stan eller i jobbet. Sen har jag trådlösa stereo hörlurar (in-ear) vid fysisk aktivitet. Dock är jag lite osäker på ett köp då det kan vara en nackdel att dessa inte tål vatten och fukt (som så många andra Sony tillbehör gör), Ifall man blir överraskad av en regnskur. Tror ändå att jag mest kommer använda dessa inne eller i bilen om man ska se film på surfplattan. Så vilka av dessa tror ni är det bättre köpet?
Fick hem några laddkablar med magnet, ser identiska ut med de som länkas högre upp. Sicken skit. Har en annan magnetisk kabel till min Nexus 10. Det är som att jämföra en trampbil med en Volvo eller vad du vill. Leksak vs äkta vara. För övrigt, om ni vill köpa en ändå, Sony har aldrig gjort någon och följaktligen ljuger man på ebay. Skickat från min SGP521 via Tapatalk