Hej! Som de flesta säkert vet så kom ju eclair/2.1 till hero:n igår. Självklart så uppdaterade jag, liksom många andra, till den nya efterlängtade versionen. Idag när jag kopplar in hero:n i datorn så märker jag att hela "menyn" har ändrats ifrån 1.5/cupcake. I listan/menyn finns en valmöjlighet att använda internetdelning vilket får mig att bli fundersam. Jag har nämligen sett att inte ska komma först FroYo. Löst: Fungerar internetdelningen på eclair eller varför skulle man annars ha en sån valmöjlighet? (pratar om icke-rootad lur) Och om man går inte i inställningar > tillgänglighet så kommer det upp en checkbox kallad "tillgänglighet" som är disablad? vad är den till för? Löst: Sen en sista sak, är det bara jag som har 2 st "inställningar" under Alla program? En med ett kugghjul & en med nåt gult-svart som nästan ser ut som en väderkvarn på långt håll?
Jag har kört HTCs officiella releaser och har haft möjlighet att dela internet till datorn hela tiden, skillanden nu är att det kommer upp direkt i notifieringen, tidigare har jag behövs gå in i inställningarna och leta upp en checkbox. Det är först med FroYo som internetdelning kommer default i Android, HTC har dock lagt till det själva innan.
Internetdelning har funnits på Hero hela tiden, via sladd tillsammans med HTCsync. Tillgänglighet vet jag inte vad det är. "Väderkvarnen" är grundinställningarna, det du fyllde i första gången du startade din hero. Google-konto, facebook m.m.
Okej, men hur får man internetdelningen att fungera med xp? Jag kommer inte framåt EDIT Kom på att sync är en måste efter barbabenny's msg. EDIT HTC Sync behövdes inte nu iaf. Räckte att mobilt nätverk var påslaget i mobilen
Internetdelning, även kallad "tethering" har vad jag vet funnit ett tag med Android (rätt standard). Vad som kommer i 2.2 är möjligheten att köra luren som router/hot-spot, dvs att köra internetdelning UTAN att använda sladd utan istället kör man med w-lan. Perfekt när både du och kompisen behöver komma åt nätet från era laptops
Du har inte behövt htcsync i cupcake heller. Jag har haft heron som bredband i ubuntu, och då naturligtvis utan htcsync. Det är nog snarare så som en annan skrev att de har gjort det tydligare att du kan dela internet via sladd.
Smart idé av google, men känns som det kommer att gå data om tex. 2 sitter & surfar samtidigt. Vet någon om det går att koppla upp sig till wifi via mobilen och sen dela till andra som router i FroYo? I så fall skulle man kunna använda mobilen som en "förstärkare" om man tex. har taskig signal. I nuläget (eclair) verkar det bara gå att dela mobilt nätverk till datorn, inte wifi? Eller har jag fel?
När jag ska kryssa för tillgänglighet så är den grå och går inte att kryssa i.. nån som vet hur man löser de?
Tillgänglighet är Accessibility på engelska, vilket brukar vara funktioner för funktionshindrade (blinda, döva, etc). Vet inte varför den är disablad, men det kanske är något man själv måste installera för att aktivera det.
Va inte tanken att man skulle kunna använda telefonen som trådlös router? Vanlig tethering måste man såklart koppla den till datorn..
"Accessibility" dvs "text-to-speech" är borttaget i HTC-s mjukvara. Finns en del appar i Market att ladda ner, kommer inte ihåg vilka just nu.