Tillgänglighet Samsung Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av CaptainC, 9 jun 2010.

1. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Som tråden heter här skriver vi in vilka återförsäljare som har telefonen :)

Komplett.se skriver att det får in luren i morgon men begränsat antal 15st
    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=599085

inWarehouse får också in 15st i morgon
    http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=599085

Tele2 har någon kampanj på deras sida där de skryter om at de ska få in galaxy s först i sverige så ni som beställt där ifrån ska ju ha era telefoner idag eller imorgon. dock skriver de att telefonen släpps i juli ^^ .

Både http://www.it-shoppen-butik.se/ & http://www.mjmultimedia.se/ säger också att de ska få in telefonen i morgon men inte hur många.

själv vart ja tvungen att beställa telefonen genom mobilgiganten då jag beställde och betalade för min Desire där. De säger att de ska få in telefonen den 17 juni återstår och se vart jag hamnar i deras kö då beställningen ändrades först igår :/ trots att ja bad om en ändring redan i mitten av maj och mobilgiganten ligger i topp på prisjakt.

Den av oss som får luren först får lägga upp en fet video där de packar upp och testar skiten :)

2. screamcast

screamcast Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Komplett och inWarehouse har samma lager och om jag inte missminner mig så äger Komplett inWarehouse så det är därför de siffrorna är identiska. Dock när det står "15 st" så är det 15 som är obokade vad jag märkt vid tidigare beställningar från dem, direkt efter att någon beställer något som inte är i lager så brukar den räkna ned. De kan mycket väl få in exempelvis 30 där 15 personer redan bokat varsin telefon. Eftersom det är ett preliminärt datum så är de väl inte helt hundra att de får dem i tid men vill man ha telefonen snabbt så borde det vara ett utmärkt tillfälle att slå till :)

3. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Sen har de väl sitt lager i norge om jag inte är helt ute och cyklar kan kanske vara därför de får in telefonen före. minns när jag satt och vänta på desire att komplett&warehouse fick in leveranser hela tiden medans de svenska återförsäljarna inte fick.

blev så jävla sne på mobilgiganten när jag efter ett mail där jag beklaga mej att jag inte orka vänta mer och ville göra ett återköp på hela skiten och fick svaret att de den dagen fått in en liten leverans av desire och skulle börja skicka ut, dagen efter när jag inte fått någon telefon skicka jag ett mail till dem och undrade vart den tagit vägen och fick svaret: Vi lovade inte att just du skulle få någon telefon ^^ satan vad jag kokade, det va samma dag jag såg galaxy s och bad om att få byta till den istället.

4. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det kan vara värt att kolla runt på priserna på försäljarnas egna hemsidor också, ifall man funderar på att lägga en beställning. NoYes borde egentligen ligga i topp på Prisjakt då deras pris för SGS är 113 kr lägre än vad det står i prisjaktlistan.

Det är dock ett väldigt snurrande med olika leveransdatum så det blir spännande att se när butikerna får sina leveranser.

5. Fredag

Fredag Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag pratade nyss med Tele2.se och de får in den i mitten på nästa vecka, så med tur kan man ha den innan helgen. Således var de inte alls först i Sverige och den som vill kan ju stämma dem... :)

Tele2.se har 8GB versionen, jag hade hört att operatörerna skulle få 16GB. Lite besviken är man, men glad att man slipper vänta tills juli i alla fall...

Annars är deras pris på 200:- *24 helt oslagbart. Lite sur över det med, hade hellre köpt den av Dustinhome eller noyes, ha ha :)

6. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det låter trevligt, då känns det ju som den 17:e mycket väl kan stämma där jag har bokat min. Då gäller det bara att hoppas att man inte är för långt bak i kön.

Att det blir 8GB-versionen gör mig inte så mycket när det finns plats för micro-SD. Det är ju inte bara att man kan lägga till 32GB utan det går ju dessutom att ha med sig flera kort, om man nu har stora lagringsbehov.

7. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tele2 talar inte om att det är ett kösystem som hos alla andra och INTE alla som har beställt kommer att få sina lurar i dagarna (iallafall inte ur den första batchen) . Jag har nyss haft en konversation med en från deras shop angående min beställning ( som gjordes den 31 maj ) och hon var skeptisk att jag blir bland de första som får mobilen i dagarna. När jag påpekade att det är lite falsk marknadsföring det det står på deras hemsida om att man kunde var först att få en Samsung Galaxy S i Sverige när kanske andra får sina lurar från butikerna förre då surna kärringen till och morra att om jag är missnöjd då kan jag avbeställa min order. Jag var inte förtjust i Tele2 så mycket innan heller men nu har förtroendet sjunkit till fotknölarna. Man är välkommen tills man lägger sin beställning och blir kund hos Tele2 men därefter är man inte mycket värt hos dem.

Till sist, var inte så mycket förväntansfull om ni har beställt mobilen från Tele2 för det är inte alls säkert att ni får era lurar i dagarna för det kan dröja ända tills 1 juli tyvärr.

Last edited: 9 jun 2010
  8. Fredag

Fredag Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kanske man ska stämma dem i alla fall?

Ta skärmdumpar på deras löfte, verkar vara flera som uppmärksammat detta och kanske vill dra ihop nått med facit i hand sedan...

Verkligt dålig stil att hota avboka en kund som bara påpekar deras löfte...

9. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

ska slänga iväg ett mail till mobilgiganten.com och höra vart i kön man befinner sej, företaget är trots allt i toppen på prisjakt. min telefon är beställd med abonnemanget comviq kompis 24mån x 200. förhoppningsvis vet inte så många om att galaxy s är på g då alla verkar helt insnöade på desire. stackars jävlar som sitter och väntar på desiren fortfarande.

10. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Komplett & warehouse har nu ändrat lev datum till 1juli :(
    mj multimedia & it.shopen har fortfarande idag som ankomstdatum.

där jag betsällde från har fortfarande 17 juni som sitt datum har dock ej fått svar på vart i kön jag ligger.

11. SteamBoy-RR-

SteamBoy-RR- Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hörde precis med katshing.se, de hade inga speciella uppgifter att ge mer än att de fortfarande hade 17:e som pre. datum och att de hoppades få in fler än 30 vilket jag tycker låter bra eftersom jag är nr 31 i kön :cool:

P.s kanske får sätta mig och göra en ny avatar nu då...:innocent:

12. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Mailade igår om vart jag satt i kön och fick svaret att de inte hade möjlighet att kolla upp det :/ WTF??? hur svårt kan det vara egentligen? jävla skräp butik man beställde från :mad:

13. Ewr

Ewr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Håller tummarna i sympati, jag har plats 3 :D

14. SteamBoy-RR-

SteamBoy-RR- Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha ja tack och grattis ;)

15. ikeaboy

ikeaboy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tele2:s pris är inte 24*200kr, det är 1kr + 24*200kr + 150kr uppläggningsavgift + 99kr inträdesavgift + 89kr frakt = 5139kr

Och då måste du teckna 24 månaders abonnemang, och vill du surfa så kostar det 15 kr/MB om du inte köper till ett av deras ofördelaktiga surfpaket. Visserligen ingen månadsavgift året ut, då sparar man 6*49=294kr.

Och glöm inte att de snåla jävlarna på Tele2 med största sannolikhet debiterar dig 24kr i fakturaavgift även på första fakturan, innan du har möjlighet att skaffa e-faktura!

Dessutom är det ganska fult att skriva att de får in mobilen först av alla, när så inte är fallet.

16. fläsk

fläsk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7
  17. Lordtheo

Lordtheo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmm jag fick svar att min kommer med första leveransen :cool:

18. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Haha förjävligt, då sitter jag nog ganska långt bak i kön efter som hon inte ville svara mej :ehm:
    Tycker de kan tränga in mej med de första som får telefonen som plåster för såren, den de flyttar på kommer ju aldrig märka det ändå efter som de inte redovisar vart i kön man blivit placerad hahaha

Last edited: 11 jun 2010
  19. Lordtheo

Lordtheo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När beställde du då?

Jag beställde typ den 27-28 maj nånting :teeth:

20. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Jag bad om att få ändra min betsällning från Desire till Galaxy S i mitten av maj, när jag såg telefonen på deras hemsida men fick ett mail 8juni om att jag måste lägga in beställningen på nytt så de kunde göra om ordern så antagligen är jag ganska körd på första leveransen, kan ju alltid hoppas att folk är insnöade på Desire och X10 att de missat detta monster :) .

Har skickat ett till mail till dem och sagt att det finns andra som beställt från er och fått veta om de kommer få telefonen vid första leverans eller inte och att då borde de kunna kolla om jag också kommer få det, men inte fått något svar. Hon på kundtjänst är väl så trött på mej efter snart 3 månaders ´tjatande om mobil att de ignorerar mej haha . Synd att de inte har telefon servic så man kunde skällt på dem på det sättet. Har rätt svårt för att låta arg genom ett mail.

Last edited: 11 jun 2010