Diskussion: Tillverkningsländer?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Blondyz, 26 dec 2011.

1. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Har läst runt lite på nätet, verkar som att det inte bara är koreanska GNex som cirkulerar? Någon som vet mer om detta?

Vill man ta reda på det kan man kontrollera på kartongens etikett, står det "Made by Samsung" är det koreanskt, en del har dock "Made by Samsung in China".

Även under batteriet på lappen man ser IMEI nr står tillverkningsland (alt bara made by samsung vilket innebär korea).

Tycker detta är intressant i förhållande till den varierande kvaliteten som man får upplevelsen av att det är med tanke på trådarna på olika forum. Någon som vet mer eller har en telefon från Kina?

2. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Står varken eller på min kartong, bara "Color Titanium Silver" o_O

Vad vet man om arbetarförhållandena på den Sydkoreanska fabriken? Har hört en gång att Samsung eller LG byggt sig en hypermodern fabrik i Sydkorea, eftersom fabriken är såpass modern så är det enbart relativt högutbildad personal som jobbar där. Nån annan som vet mer? Vore ju trevligt om man kunde förställa sig att inte alltför mycket blodspengar är inblandat i tillverkningen av min lilla nexus.

3. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Samma på min, fick kolla under batteriet som säger Korea.. Arbetsförhållanden har jag ingen aning om, men det drar i mångas tungor att säga Kina och kvalitet i samma mening, till stor del därför jag undrar ^^

4. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Orkade inte hålla mig så kollade under batteriet, Made in Korea. Innebär det kvalitet så :-D

5. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

På min svenskköpta telefon står det bara "Made by Samsung"

6. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Korea är ju som jag hoppas att ni vet Sydkorea och inte Nordkorea :)

Om man ska prata om kvalitet och livsstandard i Sydkorea så är den mycket hög, så jag skulle bli otroligt förvånad om det är dåliga arbetsvillkor på Samsungs fabriker där. Sydkorea har nioårig skolgång som vi i Sverige, har plats 25 av 179 länder på FN's Human Development Index (Högt!) Pga Nordkorea så är den Sydkoreanska republiken mycket engagerad i att skapa bra livsvillkor för sina medborgare och beakta dess rättigheter, och när man tänker på mängden elektronik och stora företag som kommer därifrån så inser man att det är ett mycket högutvecklat land. Det är inte likt Kina alls...