Timer för funktionshindrade sökes.

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Wintermuted, 1 nov 2010.

1. Wintermuted

Wintermuted Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag undrar om det finns någon kunnig person som skulle vara intresserad av att skapa ett tidshjälpmedel för funktionshindrade personer.
    Jag arbetar på en särskola där en timstock (http://www.babyvarlden.se/upload/1 Bloggar/Sebban/timstock.jpg) är det vanligaste hjälpmedlet för att uppskatta tid.
    Denna är dock minst sagt utdaterat, stort och klumpigt vilket leder till att många elever som skulle ha hjälp av det tycker den är pinsam att ha med sig. Därför undrar jag om någon skulle vilja skapa en motsvarande app till mobilen istället. Nu kan inte jag mycket om programmering, men jag inbillar mig att det det här är en ganska enkel uppgift för den kunnige. Det är alltså en timer som släcker lysdioder i takt med att tiden tickar ner.

/Winter

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
  3. Wintermuted

Wintermuted Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för flytten till en mer passande avdelning och för tipsen.
    Jo, båda de apparna som du föreslår är bra i många fall och kan nog användas i "vanlig" undervisning.
    Dock är den gamla timstocken väldigt inarbetad hos målgruppen, ofta sedan tidig ålder, därför är den att föredra. I detta fall är devisen, ju enklare - desto bättre, oerhört relevant :)

4. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Kan du förklara närmare hur den fungerar? Har aldrig sett en sån tidigare. Är de färgade ytorna knappar? Hur ofta tickar den ner? Kanske det hade kunnat göras som en live wallpaper?

Last edited: 3 nov 2010
  5. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Ja, vad är den till för och hur fungerar den. Ställer man in tiden och den rinner ner? Ska det vara något att de x första betyder 1 min styck, x sista 10 s styck osv. Och knapparna som föregående skribent.

6. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Tror jag har listat ut ungefär hur den fungerar håller på att bygga på en live wallpaper som ska efterlikna den. Får se hur långtid det tar har aldrig gjort någon förut.

7. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

8. Mordata

Mordata Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Timstock

På den här hemsidan finns info om hur en timstock ser ut och fungerar.

Reconnnn: Jag är total nybörjare på forumet och med appar och jag undrar hur man laddar ner och provkör appen du gjort ovan?

9. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Det enklaste i det här fallet är att skriva in adressen i webläsaren på din telefon, alternativt klicka på länken om du läser forumet i telefonen. Finns fler sätt naturligtvis...

Innan du gör det måste du aktivera "Unknown sources" / "Okända källor" i inställningarna på telefonen. Settings -> Applications -> Unknown sources.

Det måste du göra för att appen inte kommer från Market.

10. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Kan förstå dem när den ser ut sådär, inte direkt smidig att ha med sig heller, det borde vara relativt lätt att göra till en app, möjligt vore kanske att lägga till lite mer funktioner? T.ex. ljud eller vibrations indikator för när t.ex. en viss del av tiden gått? (så slipper de hela tiden kolla på mobilen)
    Även göra den mer flexibel i att ha alla tre versioner som fanns på den sidan med eller så och kanske en helside (4x4) widget som mer eller mindre efterliknar originalet, eller designa om den till att man kan än ställa in för t.ex. mat tider och liknande som både indikerar när tiden börjar med ett alarm och när den slutar?

Bara lite allmänna idéer.

11. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Testa den som ligger på min db som jag har skrivit lite högre upp den är byggd med en live background.

12. Mordata

Mordata Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej igen!
    Jag har gjort som ovan, och enl min telefon (HTC Desire Z) så kördes installationsprogrammet, men jag hittar inte appen/programmet. Har någon tips om hur jag hittar det så jag kan köra det och kolla hur det ser ut?

Total nybörjare....

13. asperon

asperon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Det är ett live wallpaper, så du får byta wallpaper på din hemskärm (håll ner fingret på en tom yta för att få upp en meny).