Tippsa om mobilval

Diskussion i 'Allmänt' startad av Snowman, 21 mar 2011.

1. Snowman

Snowman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej!

Jag har idag en Samsung Wave med Bada som i grunden en fin telefon, dock finns det ett par saker som stör mig så pass mycket att jag nu gått tillbaka till min gamla SE w880i.

Det som främst stör mig är följande punkter :

1. När man ska svara eller lägga så är knapparna sega, man vet inte alltid om knapptrycket har registrerat
    2. Hotmail klienten hämtar alltid ner 50 mail när man väljer att uppdatera, har man redan de 50 senaste så hämtar den nästa 50 (som är äldre). Alla sätts till olästa trotts att de är lästa i hotmail och man kan inte välja att markera alla som lästa. Tar man bort ett mail från telefonen så kommer det tillbaka vid nästa uppdatering.
    3. Gmail synkas något bättre, här håller den koll på vilka mail som är lästa, men den hämtar fortfarande 50 mail åt gången.
    4. Slår man på bluetooth för headsettet så håller batteriet hälften så länge, d.v.s knappt 1 dag.
    5. Det finns ingen röstuppringning, man kan alltså inte spela in en inspelning som man sen kopplar till en kontakt (ex "Hem" som då ringer hem)
    6. Den sämsta support jag skådat! Har i dagens läge skickat samma mail med samma frågor 5 gånger till dem utan att de svarar komplett. Hur bra är supporten när de själva tror att Samsung Wave (som kör deras eget system((Bada)) kör Android?
    7. Den sämsta uppdaterings mjukvara jag träffat på såhär långt, många telefoner har blivit brickade.

Varför skriver jag det här kan man fråga sig? Jo, dessa punkter är ganska viktiga för mig(förutom då att kunna ringa) så detta är något som måste fungera i ny telefon.

Så följande punkter är värderade högt av mig :

1. Bra response i knappar samt bra ljud vid röstsamtal.
    2. Snabbt gränssnitt
    3. Litet format
    4. Bra batteri, d.v.s merän 1 dag
    5. Jag har inget emot att pilla själv d.v.s installera firmwares och liknande så länge det tillför något extra.
    6. God byggkvalité (får inte kännas plastig så som ex SE X10 mini)
    7. Måste klara av ringa upp med hjälp av röst genom bluetooth
      headset(SE)
    8. Hyfsad upplösning
    9. Bra mailklient som klarar gmail och hotmail
    10. Det är ett plus om det finns möjlighet till framtida uppdateringar(ex ny version av Android) d.v.s en för låst.

Värt att nämna är att jag bryr mig inte alls om kamera.

Priset hoppas jag kunna ligga på mellan 2000-3500 kr.

Jag vill passa på att säga att jag har provat SonyEricsson X10 mini och är inte alls imponerad, för plastig och för tjock.

Tacksam för förslag!