Tips: bra headset

Discussion in 'Allmänt' started by Timpppa, Jun 18, 2012.

1. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Visste inte riktigt var jag skulle placera denna men men....
    Hade lite tid över i helgen så jag modifiera mina Samsung originallurar till SGS2 som för övrigt är riktigt kassa men som har en bra styrning för samtal låtpausande osv. Tog en kniv och särade på dom 2 delarna i original setet, bara man är försiktig så kan man tom använda själva lurarna i en annan kabel. Efter jag särat på dessa så tog jag fram lödkolven och värmde på dom 2 lödpunkterna som finns. Efter jag lossat på dessa så är det bara och knyta upp knyten och dra ut kabeln. Efter att ha gjort samma procedur med mina Klipsch S4 som jag köpte för 270 kr av en trevlig kille här på forumet men var mer rädd om grejerna så var det bara dra igenom kabeln in i Klipsch snäckan och göra en knut löda dit kablarna igen. Man får vara försiktig när man löder för lödpunkterna är ganska små och man kan smeta ut dom eller ihop dom. Sen får man göra ett snabbtest innan man trycker ihop lurarna och mina fungerade över förväntan.

Det här fungerar ju på dom flesta original headset. Försiktig är ett bra ledord och med tålamod så blir resultatet ett bra headset med styrning. Märk att jag valde S2:ans styrning för att jag gillar den, har ju även SGS3:ans headset men ville inte röra den för knapparna sitter väldigt tajt och jag känner att jag inte behöver höja volymen från headsetet.
    Så köp valfria lurar och börja modda :cool:

Obligatoriska bilder:
    https://dl.dropbox.com/u/9345395/20120618_164148.jpg
    https://dl.dropbox.com/u/9345395/20120618_164207.jpg

PS: Försök och bortse från det skitiga vardagsrumsbordet ;) DS.

Last edited: Jun 18, 2012