Tips DataTracker

Diskussion i 'Applikationer' startad av Tompalaz, 21 sept 2009.

1. Tompalaz

Tompalaz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte tipsa om DataTracker, ber om ursäkt om någon annan tidigare tipsat om detta.

DataTracker håller reda på hur många kb/MB man har srufat via mobilnätet eller WiFi. Tillskillnad från andra program så återställs inte DataTracker efter omstart. Jag gillar det skarpt.

2. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    3G Watchdog kör jag med. Vad är skillnaden?

3. gnutten

gnutten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har kört "NetCounter" sedan jag köpte min telefon i Juli som gör det samma och den nollställs inte vid omstart.

4. Tompalaz

Tompalaz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använde NetCounter tidigare, men då återställde den sig. Det var iofs någon vecka sen, de kanske uppdaterat appen?

5. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Samma här, funkar grymt.

6. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Sorry att jag väcker en gammal tråd men måste bara skriva att jag inte rekommenderar DataTracker.

Installerade det som ett av dom första programmen när jag precis hade skaffat min Hero eftersom jag inte hade fast pris på datatrafik. Var ganska nöjd med det och lät det ligga. Nu har jag skaffat fast pris på dataöverföring och kände att jag inte behövde DataTracker längre så jag avinstallerade det. Och vilken skillnad!!

Tidigare har jag haft problem med omstarter och att applikationerna för meddelande, phone, touchflo, core, m.fl. har krashat och rutan för tvinga omstart har dykt upp. Nu är alla problem som borta! :D Allt flyter på hur bra som helst och telefonen känns snabbare (kan vara inbillning). Har haft telefonen på i 5 dagar nu utan omstart eller krasher. Dessutom visar specen från Telenor att mängden uppmätt datatrafik inte stämmer. DataTracker visar betydligt mer än vad Telenor gör och dom borde ju veta.
    Vet inte om mina problem med tappade SMS har blivit bättre iom. detta men man kan ju hoppas att det också hänger ihop.

Så i fortsättningen kommer jag vara väldigt restriktiv med att installera program som ligger och körs i bakgrunden hela tiden. DataTracker var ingen höjdare för mig.