[Tips] Ea Mobile spel för 7 kr

Diskussion i 'Spel' startad av Akillles, 23 dec 2010.

1. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Ea mobile har nu sänkt priset på sina spel till (nästan) 7 kr.

Jag köpte Fifa för att testa :)

2. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Det var ett fint tips! Hur fungerar Fifa, spelar man matcherna manuellt på något sätt, eller finns det en möjlighet att bara coacha så att säga? Jag har länge letat efter ett spel där man kan köpa spelare, välja uppställning osv utan att behöva spela manuellt pga att jag oftast inte gillar kontrollerna i mobilspel.

3. Akillles

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Ehh.. just det 15 min var det bara. :ehm:

Fifa fungerar inte alls. Den stannar bara på 5% när den laddar ner data, och det var inte bara jag som har det problemet.
    Men jag ska försöka få det att fungera genom att kopiera data-filerna direkt till Sd-kortet. Återkommer snart.

Har en Galaxy S med Jpy (2.2.1)

Edit: nepp det fungerar inte... men nu är det jul och då ska alla vara glada :)

Last edited: 23 dec 2010
  4. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

stannar på 5% mig också

5. Dweezil

Dweezil Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 3a XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 3a XL
    Fifa funkar fint för mig, men den hade ett riktigt långt uppehåll vid 25% nedladdning

6. Zimmerman

Zimmerman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

FIFA 10 funkar perfekt för mig, både nedladdning och själva spelet. Förvånad över hur bra spelet är också - rekommenderas starkt!

Även NFS funkar perfekt och är även det riktigt bra även om det för mig inte ger lika mycket som FIFA :-)

Sent from my Desire HD using Tapatalk

7. Akillles

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Någon som skulle kunna ladda upp det man laddade ned på Fifa?
    Jag tror det ligger: sdcard/data/data/com.fifa.....

8. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    NFS:Shift vägrar funka för mig på SGS (2.2) vilket är surt i sig. Förlusten av sju kronor är så klart inget att sura över, men jag blir sur på att EA gör det så svårt för mig att komma i kontakt med dem.

Att maila till mailadressen på Market genererar instruktioner för hur man hittar deras hemsida och vad man skall klicka på för att komma till supporten vilket endast stämmer för deras amerikanska sida och där finns inte heller någon info om spelet eller kompabilitet.

Den svenska supportsidan innehåller nada info, men en mailadress man skall använda eftersom deras supportsida är under ombyggnad. Ett mail till den resulterar dock i ett autosvar om att man inte kommer få nåt mer svar och en hänvisning till att man skall använda supportsidan istället... Amenvafan?

Sedan finns det ett telefonnummer till EA Support som är igång måndag till fredag, 9-18 och där hamnade jag i en telefonkö med vad som våste vara Sveriges hemskaste mausmusik på maxvolym och med massor av svaj. Efter en halvtimme tröttnade jag och lade på.

Varför bry sig om sju spänn? Det gör jag inte, men jag är sugen på att spela spelet och eftersom en av de amerikanska varianterna av SGS faktiskt levererades med NFS:S förinstallerat så *skall* det fungera på den. Dessutom finns det enligt kommentarer jag läst på Market och forum en piratad version av spelet som fungerar på SGS så det blir lite av en principsak att bråka om saken.

Enligt kommentartråden på Swedroid så har den krånglat för folk med Desire och X8 också och eftersom det tar en stund att ladda ned, installera och få ned 150 MB extra till SD-kortet innan man upptäcker att det inte funkar så funkar inte den nya återköpstiden på 15 minuter speciellt bra...

9. behedwin

behedwin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nå någon hittat en lösning

Lite besviken att man köpte spel som inte funkar

Bedrägeri

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

10. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Jag skulle få svar inom 24 timmar lovade EA för en vecka sedan. Jag mailade nu och undrade hur långa deras timmar är. :/

11. behedwin

behedwin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Låter bra ska oxå mejla när jag kommer hem.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

12. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Funkar inte så tyvärr. Allt du får är ett autosvar om att använda deras supportsida (som säger att du skall maila istället.)

Gå istället till http://ease.custhelp.com/ och starta ett ärende eller om du har lite mer tid - ring supporten och se om du får prata med en mer insatt kille än han jag fick tag på. Han föreslog t.ex. att EA inte supportade spelen utan att det var Android som köpt dem av EA och skulle stå för supporten (vilket är fel på så många nivåer att jag kom av mig). Så småningom tipsade han mig om supportsidan istället. Du får fylla i PC istället för Android och skriva att det gäller det i texten eftersom Android inte finns som alternativ i listen.

Måttligt impad av EA måste jag säga...

13. Akillles

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Jag skulle bara berätta att jag kan spela Fifa 10 på min Galaxy S nu :)

14. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    För ett par dagar sedan släppte EA Mobile en uppdatering till NFS: Shift (från 1.0.58 till 1.0.59) och efter en reboot går det faktiskt att spela! Bara två månader efter att jag köpte det! :neutral:

EA vore ju inte EA om de inte krånglade till saker så det finns tre versioner på Market. Dels en hos EA Mobile som är 1.0.60 och kostar $4.99 samt en version hos Electronic Arts Mobile vilket är den jag köpt och där är det som sagt 1.0.59 som gäller. Sedan har man en till EA Mobile där det är 1.0.61 till samma $4.99. Alla tre versionerna är uppdaterade 25 februari och om man tittar på länkarnas namn så sluter .59 på "na_wf_vzw", .60 på "na_wf" och .61 på "na_wf_vzw". Vzw står ju troligen för Verizon Wireless och na skulle kunna vara North America, men jag ser inget mönster i namnen.

Varför gör inte Google det lättare att klaga på oseriösa aktörer? :sealed:

15. osterlichtenich

osterlichtenich Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu kostar fifa 10 47kr, vilken otrolig höjning.. hade tänkt köpa det.