Tips? - Fjärrkontroll kompatibel med Android TV

Discussion in 'Android TV' started by hasse_h, Dec 25, 2021.

1. hasse_h

hasse_h Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en ny TCL med Android TV, letar efter en bättre fjärrkontroll än den som följer med TVn. Vill helst ha nån med bakgrundsbelysta knappar, men det viktigaste är knappar som är tydliga även i ett mörkt rum, belysta eller inte.
    Inga appar, vill ha en fysisk fjärrkontroll.
    Budget max 1000kr.

Någon som har något tips?

2. Kiwi

Kiwi Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det beror ju på vilken typ av fjärrkontroll du vill ha, även jag har en TV med AndroidTV som OS och försökt hitta en bättre fjärr (trots att den jag fått med faktiskt har bakgrundsbelysning)

För mig är det viktigare att den är liten och smidig och har distinkta knappar så att man lätt hittar rätt knapp utan att nödvändigtvis behöva titta på fjärren när man trycker.

Jag har gått igenom mina befintliga bluetooth fjärrkontroller jag har hemma och min favorit är den till amazon FireTV (bättre än den till Nvidia Shield, Chromecast Google TV, mfl)

Den går att para till alla enheter som har bluetooth och jag har faktiskt flera exemplar som går till surfplattor mm - den går även att para till TV:n och fungerar nästan till 100% - har lite strul med på/av (den sätter på men inte alltid av)

Finns att köpa löst från amazon.se för 299:-

Just nu är det dock billigare att köpa den enklaste FireTV stick för 225:- och få fjärren på köpet:

https://www.amazon.se/fire-tv-stick...&qid=1640509836&sprefix=firetv,aps,126&sr=8-5

svenix likes this.